• Cloudberry

Bästa bebismaten att göra själv! Receptråd!

Mina småtroll skrev 2011-10-23 16:32:45 följande:
    Annars finns det en billig ångkoksinsats på ikea!
    Ska kolla in den. tack.
    Machapuchare skrev 2011-10-23 17:11:04 följande:
    Jag skulle inte ångkoka i plastdurkslag med tanke på eventuella gifter som kan frigöras ur plasten.
     Det har du rätt i.
  • Natulcien
    Cloudberry skrev 2011-10-23 13:47:17 följande:
    Fungerar det med ett vanligt plastdurkslag? Isåfall ska det testas när gång. Tack för tipset!
    Jag har använt ett finmaskigt durkslag/sil i metall, men om plasten är värmetålig så borde det ju funka även med plast..?
  • Natulcien
    Machapuchare skrev 2011-10-23 17:11:04 följande:
    Jag skulle inte ångkoka i plastdurkslag med tanke på eventuella gifter som kan frigöras ur plasten.
    Hmm...helt sant... Obestämd
  • Brucean78

Ni som har lök i maten, från vilken ålder började ni med det?

• Cloudberry
    Brucean78 skrev 2011-10-23 19:12:38 följande:
    Jag testar lite lök nu och min pojk som är 6 månader har ätit mat i lite mer än en månad. Är det från början så tycker jag att du ska vänta med både lök och vitkål.
  • Brucean78

När du skriver att han ätit mat i en månad så räknar du inte smakisar som mat va?

• knisse
    Brucean78 skrev 2011-10-23 19:12:38 följande:
    jag har kört pa lök fran det att beben gatt fran grönsaker till mix mat (här ger man slät grönsakspyre med olja tex pumpa i början för att sedan ta 50%  potatis eller pasta,ris etz och sedan kött i en tredjedel var.)
    Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • Brucean78

När du skriver att han ätit mat i en månad så räknar du inte smakisar som mat va?

• Cloudberry
    Brucean78 skrev 2011-10-23 20:09:19 följande:
    Njae, jag var tvingad att ge näringsriktig mat rätt direkt just för att han inte åt tillräckligt med ersättning.
Svar på tråden Bästa bebismaten att göra själv! Receptråd!