• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • sleepingangels

Välkommen Atyr!

Hej alla! Här mås det inge bra! Jag kan knappt gå ut med hundarna på en kort kiss paus! Jag pyr som satan! Åksjuketabletter funkar inte så nu har jag fått resept belagda. Hoppas dom funkar! Annars är allt bra :) Vi är otroligt nervösa för ul på onsdag! Nu ska vi se om det är ett foster där inne eller om det bara är en hinna! Och om det är ett foster hoppas vi att det lever och att vi inte fått enu ett MA!

Gud vad kul med er dom känner! Är avis!! Hur mår alla då?     

• Janniiique

okej, hoppas du slipper myrkryp i benen. det fick jag, huvvaligen! fast jag lergigan av andra anledningar.

• sleepingangels

Jag åt det förra gravideteten oxo och då fick jag inget. Hadde ett ex som åt det av en annan anledning dman får för illa måendeom var dok mycket starkare en dom man får för illamående. Han hadde jävulskt mycket myrkryp!

• Zirap

Jag äter också Lergigan( sedan v 9). Då Lergigan hjälpte mig förra graviditeten så ville jag inte vara utan den hjälpen längre än nödvändigt denna gång, även om jag försökte ett tag i alla fall. Åksjukearmbanden fungerade inte på mig förra gången och på Postafen blev jag extremt trött, så det gick inte heller. Det kändes bra att kunna gå "på rätt" metod direkt denna gång utan tjafs för att slippa sjunka för "lågt" i humöret. Jag har lätt att förlora gnistan när jag är sjuk eller mår illa längre perioder, så därför tycker jag bara att den ångestdämpade effekt som Lergigan har är en bonus.  Båda gångerna jag börjat äta Lergigan har jag låtit bilen stå första veckan under tillvänjningen. Jag har inte känt mig som någon ok chaufför förrän tillvänjningen varit över.

Jag har inte känt av några krypningar nu och inte heller förra gången vad jag minns. 

• marieotyra

Här är mamma/mormor på plats i helgen så det är bullbak hela kvällen/natten. Härligt, men insåg precis att jag inte har så mkt plats i frysen. Minusgrader och snö skulle vara välkommet så man kan ställa ut allt i uterummet...

Hoppas att ni har en bra helg!

• Sofi81

Här plockas det fram för födelsedags fika/middag. jag fyller nämligen år idag! nu är jag halvvägs till 60!

ick en ny bärbar dator av sambon, barnen och svärmor och hennes karl. Så håller på att pyssla med den nu :)

Hoppas alla får en trevlig advent!

• AgnesGN

Hej!
    Hittade tråden nu. Har inte läst igenom den, men tanken är att göra det efter jag skrivit inlägget.

Jag väntar mitt första barn 10 juni och bor lite utanför Umeå. Mitt nick är inte så hemligt så om ni känner igen mig så prata gärna inte högt om att jag är gravid då bara närmsta släkten vet än så länge.

Går in i v. 13 idag, så 12 fulla veckor. Känns som en toppen första advent!

Grattis till era graviditeter och roligt att det finns en Umeå-tråd!

• micksaan

Grattis på födelsedagen Sofi!

Här har vi haft en myshelg med städning, julmusik och lussebullsbak. Imorgon börjar en ny kurs på skolan och förmodligen hårda veckor fram till julledigheten.

Välkommen alla nya.

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012