• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • Tuffs80
    Sofi81 skrev 2011-11-27 12:53:49 följande:
    Här plockas det fram för födelsedags fika/middag. jag fyller nämligen år idag! nu är jag halvvägs till 60!

ick en ny bärbar dator av sambon, barnen och svärmor och hennes karl. Så håller på att pyssla med den nu :)

Hoppas alla får en trevlig advent!
    Grattis!
  • Syster Norr

Grattis Sofi på födelsedagen!

Välkommen hit Agnes, visst hängde du också i LCHF-tråden?

Här har illamåendet från avgrunden huserat hela helgen. Jag hoppas verkligen detta är en sista peak och att det börjar avta snart. Är i v 11 nu och tyvärr verkar inte Postafen bita längre.

• AgnesGN

Systernorr - Tack. Stämmer bra om LCHF-tråden. Men det livet har jag lagt bakom mig tillsvidare. Illamåendet och LCHF gick bara inte... Varför är det det som är sämst för en som är det enda man får i sig? Hrm...
    Jag trodde illamåendet var på väg bort, för inte mått illa på några dagar nu. Men idag är det tillbaka igen. Mått illa hela dagen. Livet är allt bra härligt... =P

• Syster Norr

AgnesGN: Då är vi två. Gjorde ett försök att hålla kosten i början men det gick bara inte! Hoppas att jag kan återuppta någon GI-variant när illamåendet avtagit.

• AgnesGN

Systernorr - Jag kunde inte hålla kosten många sekunder efter illamåendet började. Går på postafen, två om dagen, men har inte tagit någon på några dagar för har känt mig bättre. Men idag kom det tillbaka. Så jag hoppades lite i onödan att det var på g över. Men får ge det lite tid. Tids nog lugnar sig det ner sig hoppas jag...

• marieotyra

Levde på mackor, oboy och kebab en månad, men nu har illamåendet i princip försvunnit. Hoppas att det försvinner för er andra också snart!

Här blev det mysig adventsfrukost och sedan en härligt skogstur till häst (mormor är på plats och barnvaktar), nu vankas det dusch och middag!

• Sofi81

Tackar alla!

Fogarna spökar här efter en hektisk helg! Hoppas att det bara är övergående så jag inte behöver ha ont  från nu och till förlossningen, det skulle vara så jobbigt!

• Syster Norr

Sofi: hoppas det är övergående, du får försöka ta det försiktigt några dagar så det lägger sig.

• Zirap

I dag har vi varit på kub-ultraljudet. Allt såg bra ut och vi fick en mycket låg risksiffra, 1:20.000 så nu slipper vi både fostervattensprov och ångest.

Det var helt underbart att se den lill* på skärmen, två armar å två ben! Det är alltså "bara" en bebis, vilket kändes både bra och väntat.

Moderkakan ligger i bakvägg denna gång och jag tyckte faktiskt att jag kände ett litet virvel idag på jobbet när jag satt framför datorn, men det är ju svårt att veta ändå... 

BF 1:a juni än så länge. 

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012