• NICU

thailandstråden

Hej på er alla!

För ett par år sen startade jag tråden "Thailandstråden (för oss som reser med barn)" som är väldigt besökt under forumet "föräldrar".

Nu tänkte jag starta en tråd här inne under "resor" där vi kan diskutera allt om landet bortsett från sånt som rör "de små" och barnmat, vad som ska packas till barnen m.m.

Är det något som undrar något om utflykter, boenden m.m. kan vi fritt diskutera det här inne!

Ser fram emot att träffa fler Thailandsentusiaster!

• Svar på tråden thailandstråden
  • Pernilla23

Vad tror ni om situationen med översvämningar å sånt i Bangkok? Hinner det dra sig tillbaka till december? Vi har också en resa inbokad 26:e dec-13 jan så är lite oroliga över att inte komma iväg.

• iii
    Pernilla23 skrev 2011-10-25 21:48:48 följande:
    Vad tror ni om situationen med översvämningar å sånt i Bangkok? Hinner det dra sig tillbaka till december? Vi har också en resa inbokad 26:e dec-13 jan så är lite oroliga över att inte komma iväg.
    De har väl skrivit i tidningarna att de beräknar att det kommer ta 4-6veckor innan allt är under kontroll igen.
  • cillae

Hänger på jag med :) Vi åker 3 dec-19 jan ska bli såå häärligt. VI har bokat en månad på Lanta sen vet vi inte riktigt. Har rest runt flera gånger förut, men de sista två gångerna har vi "bara" varit på Lanta, sonen på 6 år vill gärna hitta nån att leka med och chansen är bra på Lanta :) Har flera gånger varit sugen på Koh Bulone, nån som varit där? Antingen har jag varit gravid och sen var dottern (nu 3 år) så lite så vi iddes inte dra iväg osv, men nu känns som att kanske denna gång blir det av :) Sonen börjar ju ettan nästa höst och med de hårdare reglerna an ledighet så känns det som att detta är sista långresan :( Alternativet är ju förstås att han får gå i Svenska skolan på LAnta....

• loppis7

Nån som ska el har bott på Lanta Villa ? Vi kommer att bo där 13/12-8/1 o hoppas att det är bra. Har lite funderingar på att åka till Phuket då kompisar kommer att vara där men jag vet inte om vi orkar åka dit ?

• loppis7

Nån som har tips på billigt o bra boende i Kata el Karon ?

• snarf

Nu är det änligen slut på oktober. Bara 4 månader kvar. Längtar!

• Martha
    fiamiaria skrev 2011-10-25 17:03:51 följande:
    nedräkning....

38 dar kvar till avresa, alldeles för länge!!!
    Låter som vi ska åka ungefär samtidigt?  När åker ni?
    Havanna 05 & Malva 07
  • emmy1982

Har 38 dagar kvar, snart 5 veckor, känns dock som att det var igår vi beställde, fast vi beställde i augusti. Ska bli så skönt, komma bort från allt i hela två veckor! Är enda sättet för oss att komma bort och få vara ifred från våra jobb. Längtar:)

• loppis7

ja tänk va tiden går fort vi åker om 41 dagar o vi beställde resan i mars......

• NICU

VART någonstans ska ni åka?! Vore skoj att se hur det skiftar i resmål! ;)

Svar på tråden thailandstråden