• NICU

thailandstråden

Hej på er alla!

För ett par år sen startade jag tråden "Thailandstråden (för oss som reser med barn)" som är väldigt besökt under forumet "föräldrar".

Nu tänkte jag starta en tråd här inne under "resor" där vi kan diskutera allt om landet bortsett från sånt som rör "de små" och barnmat, vad som ska packas till barnen m.m.

Är det något som undrar något om utflykter, boenden m.m. kan vi fritt diskutera det här inne!

Ser fram emot att träffa fler Thailandsentusiaster!

• Svar på tråden thailandstråden
  • Badfantasten

Jag har alltid stödstrumpor oavsett grav eller ej. Känns skönt och ett år blev mina ben tjocka som stockar...

• NICU
    Jacob2008 skrev 2012-11-27 09:20:12 följande:
    Hallå i tråden :) är inte så värst van vid att resa så jag har inte så värst bra koll, tänkte om ni har nåt svar.
    31/12 flyger vi ner till thailand och om det nu är så att jag är gravid (svaga tester ;)) så är jag i ungefär i v.9-11 när vi är där.
    Tänker då på om nåt skulle hända eftersom det är lite smått osäkert då. Tänkte mf/blödningar. Är det reseförsäkring man bör ha då för att inte bli ruinerad av sjukvård?
    Jag var i Thailand i vintras när jag var gravid i vecka 11-15. Tänk på att undvika att åka speedboat! Det är en risk för missfall sägs det. Så ska du ut till öarna, åk med färjor :) Jag har Trygghansa och var försäkrad bra. Gravidförsäkringar gäller ju från vecka 23, men den kan jag rekommendera senare i graviditeten :)

Jag har också stödstrumpor på flyget även om jag inte är gravid ;)

Grattis till bebis! :)
  • westman85

åker på tisdag, den 11e dec.
    tio dagar först på koh lanta och sen tio dagar i ao nang..
    första gången i thailand, åker med min son på 14 månader, min tjejkompis å hennes dotter på 20 mån..
    ska bli så satans skönt..
    :)
    har så höga förväntningar, men är lite nervös över flygturen.. ooohh

• lindaothomas

Hej:)
    Nu har även jag precis upptäckt att jag är gravid :) Jippie!!!! Som ja längtat!

Va ska man tänka på i Thailand?
    Är de nått soeciellt?

Hörde nått om speedboat?
    Är de okej att åka longtail båt?

Nått Abbas att tänka på?

Kram libda

• elinaehn
    lindaothomas skrev 2012-12-08 07:58:08 följande:

Är de nått soeciellt?

Hörde nått om speedboat?

Nått Abbas att tänka på?

Kram libda
    Grattis! jag skulle tänka lite extra kring kost och handhygien. o kanske ta med lite extra mediciner från sverige där du kan LÄSA instruktioner, om man får ta det som gravid. Eller ta med telefonnr så du kan ringa läkemedelupplysn därifrån o få hjälp OM du mot förmodan blir sjuk o behöver saker där.
    stödstrumpor på flyget är bra för alla, oavsett graviditet.

• elinaehn

Jag menar vanliga kostråd för gravida o kolla med Mvc ang åka utomlands om man ska tänka på nåt extra bara.

• NICU
    lindaothomas skrev 2012-12-08 07:58:08 följande:

Är de nått soeciellt?

Hörde nått om speedboat?

Nått Abbas att tänka på?

Kram libda
    Ja, longtail ska gå bra, det åkte jag! :)

Man får tänka på att inte äta "Jätteräkor" eller så mycket seafood eftersom det kan vara en risk när man är gravid - man får äta räkor m.m och man får äta svärdfisk någon gång per år, men jag undvek allt sånt i vintras :)

Tänk på att du kan bli "fläckig" och få melasma om du solar - smörj in dig ordentligt! :)

GRATTIS till bebis!! :)
  • lindaothomas

Okej.
    Får skippa speed boat och fisk.. :)

Tog ni som är gravida dukoral?

Blev du fläckig? Vanligt att ni de?
    Tråååkigt isf!

• lindaothomas

Heej igen :)
    Pratade med Gyn om Thailand
    Hon sa att speedboat är bara snack.. De får man visst åka.. Hon sa att de va påhitt..
    Aja.. Lite noojig blir man ju ändå... :)

19 dagar kvar tills vi drar ð???
    Ni?

• orzia1

Någon som har åkt själv med en 5 åring?

Har planer att åka slutet av nästa sommar (vet att vädret inte är det bästa,har varit där den tiden) men jag står ut med lite regn

Min plan är att flyga till Bangkok och sen hyra ngt hus/lgh "ngn" stans men är lite nojjig att åka själv,skulle vara roligt o höra om ngn annan åkt  själv

*den friske har många önskningar den sjuke bara en*
  • NICU
    Ska ni resa med barn så är ni välkomna in hit:

www.facebook.com/groups/458320610891136/

Där finns packningslistor etc.
    lindaothomas skrev 2012-12-22 08:00:10 följande:
    Heej igen :)
    Pratade med Gyn om Thailand
    Hon sa att speedboat är bara snack.. De får man visst åka.. Hon sa att de va påhitt..
    Aja.. Lite noojig blir man ju ändå... :)

19 dagar kvar tills vi drar 😃
    Ni?
    Och min mamma som jobbar på gyn pratade med sina kollegor och de tyckte inte att jag skulle åka speedboat :)

• lindaothomas

Okej ;)
    Va lustigt att de säger olika!
    Men Vi har inte åkt nån speed boat iaf vi undvek allt sånt för säkerhetens skull ;)

Vi njuter för fullt i Patong just nu!
    35 grader i luften 30 i vattnet!!
    Underbart ;)

Svar på tråden thailandstråden