• NICU

thailandstråden

Hej på er alla!

För ett par år sen startade jag tråden "Thailandstråden (för oss som reser med barn)" som är väldigt besökt under forumet "föräldrar".

Nu tänkte jag starta en tråd här inne under "resor" där vi kan diskutera allt om landet bortsett från sånt som rör "de små" och barnmat, vad som ska packas till barnen m.m.

Är det något som undrar något om utflykter, boenden m.m. kan vi fritt diskutera det här inne!

Ser fram emot att träffa fler Thailandsentusiaster!

• Svar på tråden thailandstråden
  • merjama
    NICU skrev 2011-12-03 19:41:22 följande:
    VART på ön vill du stanna? I Phuket Town eller Karon, Kata, Patong? Eller norrut mot Kamala, Surin? :)
    Är inte intresserad av innestan, vill uppleva djungeln, stränder öar. Så södra thailand och öarna runtomkring??
  • NICU
    merjama skrev 2011-12-03 23:44:40 följande:
    Är inte intresserad av innestan, vill uppleva djungeln, stränder öar. Så södra thailand och öarna runtomkring??
    Jag tänkte att du menade hotell på Phuket att rekommendera! ;) Men du menar överallt? Platser, ställen?
  • merjama
    NICU skrev 2011-12-04 16:04:03 följande:
    Jag tänkte att du menade hotell på Phuket att rekommendera! ;) Men du menar överallt? Platser, ställen?
    ja platser och ställen och även hotell på exempelvis krabi, phi phi island? Bokade hotell patong bay inn i phuket, någon som känner till det hotellet??

Vet någon om vart man ska befinna sig under nyår, är inte ute efter festa i stan, men något trevligt?? =)..
  • NICU
    merjama skrev 2011-12-04 16:55:42 följande:
    ja platser och ställen och även hotell på exempelvis krabi, phi phi island? Bokade hotell patong bay inn i phuket, någon som känner till det hotellet??

Vet någon om vart man ska befinna sig under nyår, är inte ute efter festa i stan, men något trevligt?? =)..
    Jag skulle kunna tänka mig att det är riktigt trevligt att fira nyår på Phi Phi, om man vill ha lite partaj men ändå mysigt och trevligt =)
    Annars gillar jag Ao Nang och Krabi en hel del också om man är ute efter platser med lite att se och göra utflykter etc.
    Koh Lanta skulle jag skippa så länge man inte är en svensk barnfamilj under loven - då är det extremt försvenskat på den ön ;)
    Du har många fina SMÅ öar söder om Lanta där man kan bo i bungalows på stranden och det finns inte så mycket mer att göra än att bada, snorkla, slappa och bara njuta :)
  • Adnama

Åker om ett par dagar, kom igen och kom med tips på öar runt Phuket som är värda ett besök !!! Gärna småöar ...:))))

• merjama
    NICU skrev 2011-12-04 18:37:06 följande:
    Jag skulle kunna tänka mig att det är riktigt trevligt att fira nyår på Phi Phi, om man vill ha lite partaj men ändå mysigt och trevligt =)
    Annars gillar jag Ao Nang och Krabi en hel del också om man är ute efter platser med lite att se och göra utflykter etc.
    Koh Lanta skulle jag skippa så länge man inte är en svensk barnfamilj under loven - då är det extremt försvenskat på den ön ;)
    Du har många fina SMÅ öar söder om Lanta där man kan bo i bungalows på stranden och det finns inte så mycket mer att göra än att bada, snorkla, slappa och bara njuta :)
    Ja du förstod min tanke ang trevligt under nyår. Vill ha det mysigt och trevligt med ändå lite lite partaj.. Det låter som fina ställen du rekommenderar =) TACK =)
  • NICU
    merjama skrev 2011-12-04 22:20:21 följande:
    Ja du förstod min tanke ang trevligt under nyår. Vill ha det mysigt och trevligt med ändå lite lite partaj.. Det låter som fina ställen du rekommenderar =) TACK =)
    Hur länge ska du vara borta? Jag skulle rekommendera att kombinera Phuket med Phi Phi, Krabi-området och öarna söder om Koh Lanta. Det är inte alltför långt emellan dem men det tar ändå några timmar att åka mellan platserna :)
    Badfantasten skrev 2011-12-05 16:08:49 följande:
    Något boende på Ko Lanta att rekommendera? Barnfamilj. Vilken strand?
    Khlong Dao bor nästan alla barnfamiljer på ;) Kika in i "Thailandsresetråden för oss som reser med barn" - där kan du få bra tips på boende för just barnfamiljer :)
  • loppis7

Vi kommer att bo på klong Dao den här gången förra gången bodde vi på Praee som var jättefin men ganska djupt snabbt o det passar inte våra småbarn.

• merjama
    NICU skrev 2011-12-05 18:06:38 följande:
    Hur länge ska du vara borta? Jag skulle rekommendera att kombinera Phuket med Phi Phi, Krabi-området och öarna söder om Koh Lanta. Det är inte alltför långt emellan dem men det tar ändå några timmar att åka mellan platserna :)
    Badfantasten skrev 2011-12-05 16:08:49 följande:
    Något boende på Ko Lanta att rekommendera? Barnfamilj. Vilken strand?
    Khlong Dao bor nästan alla barnfamiljer på ;) Kika in i "Thailandsresetråden för oss som reser med barn" - där kan du få bra tips på boende för just barnfamiljer :)
    Jag är borta i 2 veckor, så man bör hinna med att åka ut till öarna osv =)..
Svar på tråden thailandstråden