• NICU

thailandstråden

Hej på er alla!

För ett par år sen startade jag tråden "Thailandstråden (för oss som reser med barn)" som är väldigt besökt under forumet "föräldrar".

Nu tänkte jag starta en tråd här inne under "resor" där vi kan diskutera allt om landet bortsett från sånt som rör "de små" och barnmat, vad som ska packas till barnen m.m.

Är det något som undrar något om utflykter, boenden m.m. kan vi fritt diskutera det här inne!

Ser fram emot att träffa fler Thailandsentusiaster!

• Svar på tråden thailandstråden
  • Martha
    Adnama skrev 2011-11-24 15:05:12 följande:

Martha, har ni planerat några ö utflykter ?

Vi funderar på att åka till en ö som vi varit på förut, helt underbar.

http://www.ving.se/thailand/karon/utflykter

Koh Khai Nok heter den. Jätte härligt med turkost vatten å en strand gjord på koraller..
    Havanna 05 & Malva 07
  • Martha
    Adnama skrev 2011-11-25 13:50:24 följande:
    Ser helt underbart ut ! :)
    Det är helt underbart. Har ett kort på min sida under thailandsbilder nu som är tagen där. man ser det turkosa vattnet skymta... Brun blev man där oxå.. Å så var det massa fiskar i vattnet som man kunde mata. man satt lixom mitt i dom :)
    Havanna 05 & Malva 07
  • Adnama

En liten fråga bara, hur lång tid tar det med speedboat ut ?

Åker ni genom ving eller ni köper en privat resa ? tänkte man kanske tjänar på privat, men klart smidigt med ving.

Ska in och kolla dina bilder :)

• Martha
    Adnama skrev 2011-11-25 14:05:00 följande:

En liten fråga bara, hur lång tid tar det med speedboat ut ?

Åker ni genom ving eller ni köper en privat resa ? tänkte man kanske tjänar på privat, men klart smidigt med ving.

Ska in och kolla dina bilder :)

Tror vi åkte med ving (eller vad vi nu hade för resebyrå då) men visst är det nog billigare att åka själva. det tror jag nog. Vet att Fantasea är mycket billigare om man köper utan för resebyrån.  Tror det tog 15 minuter med speed boaten, inte så farligt. Bussen kommer jag inte ihåg, kanske 30- 1h? vet att man stannade å kollade på nå apor oxå när vi åkte. 

Har varit till nån annan ö oxå som jag tror hette typ Bounty island (är inte helt säker) dit tog det längre tid med speed boat. lite för länge tyckte jag nog. men det var oxå jätte härligt ställe.  Man fick gå en rundvandring där på ön å se. Tror Kungen höll på att bygga nått hus eller hotell? där på ön för att det var så härligt där. 
    Havanna 05 & Malva 07
  • Adnama

Skulle ni vilja hyra båt privat kanske vi ska slå oss ihop ? Tänkte för att dra ner kostnaden lite....

Jag kommer åka ner med min Amanda (7 år) sen kommer min sambo veckan efter då hon avslutat alla sina tentor.  

• Adnama

Ja Fantasea har vi funderat lite på med men undrar om det är värt sina pengar ? Eller jo det är det nog, men undrar om det är intressant nog för en 7 åring att kolla på så länge. (har förstått det som att det varar ett par timmar)

Svar på tråden thailandstråden