• NICU

thailandstråden

Hej på er alla!

För ett par år sen startade jag tråden "Thailandstråden (för oss som reser med barn)" som är väldigt besökt under forumet "föräldrar".

Nu tänkte jag starta en tråd här inne under "resor" där vi kan diskutera allt om landet bortsett från sånt som rör "de små" och barnmat, vad som ska packas till barnen m.m.

Är det något som undrar något om utflykter, boenden m.m. kan vi fritt diskutera det här inne!

Ser fram emot att träffa fler Thailandsentusiaster!

• Svar på tråden thailandstråden
  • loppis7

Nån som har nått bra tips på vaman inte ska glömma o ta med sig när man packar då menar jag inte vanlig packlista utan det där som man brukar komma på när man redan är på plats.

• Badfantasten

Stödstrumpor, Öronproppar, babylarm (bra när man sitter utanför bungalowa), Imodium, temp, plåster, mobil + kamera laddare, adresslista om man ska skicka kort, försäkringspapper....

• merjama

En fråga till alla som har åkt eller skall åka med thomas cook airlines..

Måste man boka säten vilket kostar 400kr tur och retur?? Eller är det mer om man vill ha garanterat en speciell plats??..

• Martha

Tror det är mer för specifika platser. Vi gjorde det nu när vi åkte, jätte bra med benplats.

• merjama
    Martha skrev 2011-12-07 15:54:55 följande:
    Tror det är mer för specifika platser. Vi gjorde det nu när vi åkte, jätte bra med benplats.
    Oki, så man måste inte boka specifika platser, men är det en risk att jag och min make hamnar på helt olika platser.. Känns lite trist och ändå betala 800kr för oss 2 när man har redan betalat 14 tusen för biljetterna.
  • Martha

Nä det tror jag inte, tror absolut de sätter personer i samma bokning ihop. Möjligtvis på varsin sida av gången kanske. Ring ving å hör annars, eller man kanske ska ringa direkt till Tomas Cook

• merjama
    Martha skrev 2011-12-07 16:37:00 följande:
    Nä det tror jag inte, tror absolut de sätter personer i samma bokning ihop. Möjligtvis på varsin sida av gången kanske. Ring ving å hör annars, eller man kanske ska ringa direkt till Tomas Cook
    Aa absolut ska göra det =)... Tack för upplysningen !
  • loppis7

Är nu på Koh Lanta o njuter  nån som vet vilket telefonkort man ska köpa o hur mycket det kostar?

• NICU
    hag7 skrev 2011-12-17 09:54:49 följande:
    Är nu på Koh Lanta o njuter  nån som vet vilket telefonkort man ska köpa o hur mycket det kostar?
    Jag brukar köra med 1,2 Call - brukar köpa för typ 100 baht och sen ladda på det. Det spelar inte så stor roll vilket bolag man köper från, det ska kosta ungefär samma enligt min thailändska vän ;)

Eller menar du inte mobilkort utan till vanlig telefon? Jag brukar ringa från internetcaféer i  såna fall, det brukar inte vara så dyrt (runt 20 baht per minut va?)
  • NICU

Hur går det för alla? Har ni haft en härlig resa eller är den på G?! :)

Ska vi kanske skriva en lista om NÄR vi åker och VART vi ska åka? :)

Svar på tråden thailandstråden