• NICU

thailandstråden

Hej på er alla!

För ett par år sen startade jag tråden "Thailandstråden (för oss som reser med barn)" som är väldigt besökt under forumet "föräldrar".

Nu tänkte jag starta en tråd här inne under "resor" där vi kan diskutera allt om landet bortsett från sånt som rör "de små" och barnmat, vad som ska packas till barnen m.m.

Är det något som undrar något om utflykter, boenden m.m. kan vi fritt diskutera det här inne!

Ser fram emot att träffa fler Thailandsentusiaster!

• Svar på tråden thailandstråden
  • Martha
    fiamiaria skrev 2011-10-27 21:25:40 följande:
    2 december till Kata Beach
    Vi åker 30 nov till Karon Beach :)
    Havanna 05 & Malva 07
  • cillae
    hag7 skrev 2011-10-28 09:27:36 följande:
    cillae:När ska ni åka vart ska ni bo ? Tyckte också att vi fick bra pris men nu vet jag inte men man får väl vara glad att man snart ska åka iallfall.
    Vi åker 3 dec, två nätter i Krabi stad, då vi ej hinner över samma dag. Sen har vi bokat tom 4 jan på DR Lanta, och efter det är stort ? :) OCh bokar vi inget lär vi bli kvar som de senaste gångerna "äh vad ska vi åka för, det är ju bra här"  Vi åker hem 19 dec. Ang utflykter från Lanta så kan även rekomendera KOh Rook, heldagsutlyft, en timme med speedboat sen är man på ön och snorklar och badar och äter lunch. Jättefint. 4 Isaland ska också vara bra har jag hört, men personligen gillar jag inte och sitta påen bår hela dan och hoppa av och på. Vi åket med den när vi skulle till och från Koh Mook, på ditvägen var det andra stoppen efter Koh Ngai, sen på hemvägen lika så fick man hänga med. Vi var alltså kvar på Koh Mook några dar.
  • loppis7

Cillae:tack ´för bra info ska kolla upp det,vi har varit på Koh lanta en gång tidigare men då bara 2 veckor så då njöt vi bara av att vara där den här gången ska vi vara borta nästan 4 veckor så då kan det vara kul att se nått annat.

• emmy1982

någon som vet hur lång tid det tarr att åka med speedbåt till james-bond island från koh lanta?

• fiamiaria

Vad ska man handla i Thailand, förutom kläder då =)
    Tips på ställen att handla kring Kata Beach
    Vad jag förstått har det blivit lite lättare att hitta kläder i större storlekar om man besöker större shoppingställen men inte på marknader (drar 48/50)

Fått tips på Kiwiknivar alt Kom-kom

Mer? Hur är det med hudvårdsprodukter/lotion/smink osv

• Martha
    fiamiaria skrev 2011-11-01 10:21:28 följande:
    Vad ska man handla i Thailand, förutom kläder då =)
    Tips på ställen att handla kring Kata Beach
    Vad jag förstått har det blivit lite lättare att hitta kläder i större storlekar om man besöker större shoppingställen men inte på marknader (drar 48/50)

Fått tips på Kiwiknivar alt Kom-kom

Mer? Hur är det med hudvårdsprodukter/lotion/smink osv
    Jag har köpt smink förut men var nån som sa att det blivit dyrare.  I Patong har du ju Boots, där gillar jag att handla :)
    Havanna 05 & Malva 07
  • smultronflickan88

Hej tråden, jag o sambon funderar på att åka till Thailand i februari-mars. Har ni några tips på vart vi kan åka ? Var är bäst för ett ungt par utan barn? Detta blir första gången för oss.

• Therese och Stefan

Smultronflickan - Phuket, Koh Samui +  Koh Pangang kan kanske fungera beroende på vad ni vill göra.

• NICU
    smultronflickan88 skrev 2011-11-01 16:00:34 följande:
    Hej tråden, jag o sambon funderar på att åka till Thailand i februari-mars. Har ni några tips på vart vi kan åka ? Var är bäst för ett ungt par utan barn? Detta blir första gången för oss.
    Jag skulle välja att kombinera öarna Koh Samui/Koh Pha Ngan/Koh Tao. Om ni ska åka 2-3 veckor.

Eller västkusten och kanske Krabi/Khao Lak och någon av öarna utanför (Phuket, Phi Phi eller Koh Lanta).

Men är det första gången och ni vill ha kombination av shopping, uteliv, lugnt och skönt och fina stränder skulle jag nog välja det översta! Där har jag varit många gånger (jag åker i vinter till Thailand för 8:e året på raken och har aldrig varit borta kortare än 1 månad per gång).

Hör gärna av er igen om funderingar! :)
  • smultronflickan88

Åh tack för tipsen. Vi har inte tänkt på så mycket vad vi vill göra, men en sak jag vet att min sambo vill göra o de är att spela golf :P vi har bestämt att vara där minst 2 veckor

Svar på tråden thailandstråden