• NICU

thailandstråden

Hej på er alla!

För ett par år sen startade jag tråden "Thailandstråden (för oss som reser med barn)" som är väldigt besökt under forumet "föräldrar".

Nu tänkte jag starta en tråd här inne under "resor" där vi kan diskutera allt om landet bortsett från sånt som rör "de små" och barnmat, vad som ska packas till barnen m.m.

Är det något som undrar något om utflykter, boenden m.m. kan vi fritt diskutera det här inne!

Ser fram emot att träffa fler Thailandsentusiaster!

• Svar på tråden thailandstråden
  • Martha
    Adnama skrev 2011-11-25 14:13:42 följande:
    Ja Fantasea har vi funderat lite på med men undrar om det är värt sina pengar ? Eller jo det är det nog, men undrar om det är intressant nog för en 7 åring att kolla på så länge. (har förstått det som att det varar ett par timmar)
    Själva showen är kanske lite lång, har varit där en gång oxå.. haha  känner mej lite små töntig när jag säger där har jag varit till allt..  Men i varje fall. När jag var dit så var jag inte så jätte intresserad av det hela men det är en häfigt show med massa elefanter på scenen å musik å sånt.  Men själva området som showen ligger på är jätte häfigt, som ett nöjesfält. Massor med roliga saker för barn. 

Få se om vi ska dit, mormor och morfar som oxå ska med vill gärna ta med tjejerna dit.
    Havanna 05 & Malva 07
  • Martha
    Adnama skrev 2011-11-25 14:11:29 följande:

Skulle ni vilja hyra båt privat kanske vi ska slå oss ihop ? Tänkte för att dra ner kostnaden lite....

Jag kommer åka ner med min Amanda (7 år) sen kommer min sambo veckan efter då hon avslutat alla sina tentor.  

Vet inte om vi ska hyra nån båt.. Men mina tjejer är ju nästan jämngamla med din tjej så de skulle nog leka bra ihop :)
    Havanna 05 & Malva 07
  • 3kids

Hej hej,
    jag har reservera flygbiljetter tills mitten av januari till phuket. Vi är 2vuxna och 3barn som tänkt resa, nu fattas boende, det är en djungel på nätet och jag behöver hjälp och tips på bra prisvärt boende. Tacksam för snabba svar!! 

• loppis7

Provar här nån som vet om det är fri dryck o mat på thais flyg ?

• NICU
    hag7 skrev 2011-11-26 07:17:42 följande:
    Japp, det var det i alla fall 2009 när jag flög med Thai Air T&R :)
  • felix le chat
    hag7 skrev 2011-11-26 07:17:42 följande:
    Ja och du får välja på 2 olika varmrätter
  • fiamiaria

I morrn vid den här tiden så är man på flygplatsen =)
    Så gott som allt är packat & klart. EN mindre resväska i en större för oss bägge två
    Kameror & objektiv går som handbagage samt ett ombyte =)

L Ä N G T A R

=))

• Tommie H

För er som fortfarande inte åkt iväg har det lagts ut en ny kampanj för resor till Thailand på jade.se. Spana in det hela här: Lågpris på resor

Det är även upp till 25% rabatt för barn! Glad

• merjama

Åker till Phuket om 15 dagar, längtar så himla mkt. Är min första gång där.. Kan någon ge ett förslag till hotell i phuket området.. En rimlig pris på det oxå fast det ska vara ändå fräscht??

Tänkte spendera 2 dagar i phuket sen åka vidare till öarna...

Några förslag??

• NICU
    merjama skrev 2011-12-03 16:32:55 följande:
    Åker till Phuket om 15 dagar, längtar så himla mkt. Är min första gång där.. Kan någon ge ett förslag till hotell i phuket området.. En rimlig pris på det oxå fast det ska vara ändå fräscht??

Tänkte spendera 2 dagar i phuket sen åka vidare till öarna...

Några förslag??
    VART på ön vill du stanna? I Phuket Town eller Karon, Kata, Patong? Eller norrut mot Kamala, Surin? :)
Svar på tråden thailandstråden