• apsolut

Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?

Exempel (!) på skor i denna prisklass : http://nelly.com/se/skor-kvinna/skor/festskor/by-malene-birger-632/kirma-632112-14/

Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?

Om du svarar ja,
    Vad är max beloppet som du är beredd att ge för ett par skor?

Om du svarar nej.
    Vad är max beloppet som du är beredd att ge för ett par skor? 

Om du svarar nej för att du inte har råd. Skulle du svara ja om du hade råd?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-30 14:30
    nlyscandinavia.scene7.com/is/image/nlyscandinavia/632112-0014

Denhna länken fungerar hoppas jag

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?
  • prospicientia
    Milkina cerka skrev 2011-10-01 18:34:04 följande:
    Förlåt, men jag förstår inte varför du citerade mig? Har det med min länk att göra skulle det vara intressant om du utvecklade din tanke.
    ... men ingen kritik mot märket, det vet jag ju inget om. :)
  • Ruby01

Nej, för av alla skor jag köpt i mitt liv har jag tyckt att när de kostar runt 1000 kr kan de faktiskt vara bättre kvalitet än när de kostar 300 kr och jag har köpt många skor runt 300 som jag sen fått slänga ganska snart efter (klackar som gått av och sömmar som gått upp, och jag har faktiskt lagat en del hos skomakaren men när de bara kostar 300 vill man ju itne lägga för mycket på det), men jag har inte tyckt att skor som kostar mycket mer än 1000 kr har varit så mycket bättre, då blir det mer att designen kostar, och det har jag alltid tyckt varit meningslöst att betala för.

• Milkina cerka
    prospicientia skrev 2011-10-01 18:51:09 följande:
    Förlåt. Kastade en hastig blick på skorna där. Många skor som man tittar på de flesta skohyllor har en mjuk sula som inte är skonsamma för fötterna om man går mycket varje dag. Jag har hitintills inte cyklat, utan går 4-10 km om dagen för att uträtta mina dagliga ärenden. Många gör nog inte det, utan tar bussar, kör bil och cyklar istället.
    Har med lästvidd och form att göra, var länge sedan jag hittade ngt i skoväg som faktiskt passade och inte gjorde ont.. men behoven o. smaken är ju olika..
    °?°?° www.kottfrimandag.se °?°?° www.aktavara.org °?°?°
  • prospicientia
    Milkina cerka skrev 2011-10-01 18:57:03 följande:
    Har med lästvidd och form att göra, var länge sedan jag hittade ngt i skoväg som faktiskt passade och inte gjorde ont.. men behoven o. smaken är ju olika..
    Ja, det är väl olika ... Jag har väl svårt att förstå hur man kan vara nöjd med skor som är så tunna att man faktiskt kan känna skillnad på underlaget på ett direkt sätt. Då får jag i alla fall värk under fötterna. Fast mitt problem är mina utomordentligt smala hälar som gör att nästan alla skor glappar och då kan jag ju inte ha dem.
  • prospicientia
    Krokimodell skrev 2011-10-01 18:39:58 följande:
    Det heter spara, inte tjäna (ursäkta om jag är språknörd.)

Jag skulle inte spara pengar om jag köpte dyra skor. Jag vet inte om jag har onormalt stora stortår, men mina skor går vanligtvis sönder genom att det är hål rakt igenom sulan där stortån är (vanligtvis höger stortå). Därför köpte jag ett par gymnastikskor med tjocka sulor. De kostade 300:- i vanliga fall, men var sänkta till 150:- för att det var sommar. De varade ett år. Andra skor som kostat mer än 300:- har gått sönder tidigare. Om skorna i trådstarten varar i 23 år (tillåt mig betvivla), så har jag sparat 1 krona efter 23 år. Till och med då är det bättre att sätta in 3449:- på banken, öronmärkta för skor. Efter 23 år har jag mer än en krona över pga räntan.
    Men 3000 kr, då pratar vi om finskor, det är skillnad.

Om din tå går rakt igenom sulan har du väldigt dålig kvalité på skorna. Det kan helt enkelt inte hända om du har en ordentlig sko. Gymnastikskor är inte lämpade att promenera i. De är inte gjorda för det. Jag vill ju att ett par skor skall vara åtminstone en 4-5 år, annars har jag gjort ett dåligt köp och menar jag även om jag går med skorna varje dag under större delen av året. Det handlar ju inte bara om hur mycket de kostar, utan också om att vara rädd om sina fötter, tycker jag och att man inte vill behöva upprepa proceduren med att gå och jaga nya skor vart annat för att de gamla gått sönder. Jag lägger hellre min tid och energi på andra saker.
  • Krokimodell
    prospicientia skrev 2011-10-01 19:15:28 följande:
    Men 3000 kr, då pratar vi om finskor, det är skillnad.

Om din tå går rakt igenom sulan har du väldigt dålig kvalité på skorna.
    I så fall har jag haft otur med skor hela livet. Och märkligt att jag alltid har sämre kvalitet på högerskon än vänsterskon, då det är den som går sönder. Dessvärre tror jag faktiskt att det är fötterna det är fel på.
    Say it loud. I am unable to say 'proud' and I am proud.
  • mi07va

Yes om jag hade råd, det skille jag

Freya 070402 Maddox 100216
  • Pleco

Aldrig, inte en chans, oavsett om jag har råd eller inte. Maxgränsen går vid tusenlappen men då ska det vara riktigt snygga skor.
    Har tre par som jag betalat runt tusen styck för, resten har nog kostat max femhundra, då ibland på rea.

• prospicientia
    Krokimodell skrev 2011-10-01 19:37:01 följande:
    I så fall har jag haft otur med skor hela livet. Och märkligt att jag alltid har sämre kvalitet på högerskon än vänsterskon, då det är den som går sönder. Dessvärre tror jag faktiskt att det är fötterna det är fel på.
    Tår kan inte gå igenom - det är omöjligt. På gympaskor, men de kan ju gå sönder efter en vecka, det räknar jag inte som skor, utan snarare som mokasiner. Klart att fötterna är olika. Inget konstigt.

Men annars så köp sandaler vet jag - då går ju tårna igenom med en gång så är problemet löst! Skrattande
  • Grande Rock

Jag köpte ett par måttbeställda vandringskängor från Lundhags för fem år sedan, jag betalade då ~4500 kr. Bästa skoköpet jag någonsin gjort.

Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?