• apsolut

Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?

Exempel (!) på skor i denna prisklass : http://nelly.com/se/skor-kvinna/skor/festskor/by-malene-birger-632/kirma-632112-14/

Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?

Om du svarar ja,
    Vad är max beloppet som du är beredd att ge för ett par skor?

Om du svarar nej.
    Vad är max beloppet som du är beredd att ge för ett par skor? 

Om du svarar nej för att du inte har råd. Skulle du svara ja om du hade råd?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-30 14:30
    nlyscandinavia.scene7.com/is/image/nlyscandinavia/632112-0014

Denhna länken fungerar hoppas jag

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?
  • Indianica

Det är ju en prioriteringsfråga. Vi har runt 20 000 kronor att leva på som familj när bostaden är betald och visst kan jag lägga några tusen på ett par skor som verkar bra, men jag är mer intresserad av värme, än estetik. Är väldigt frusen av mig och om ett par skor var väldigt varma och sköna och hållbara (kan ha flera vintrar), får de kosta 3500 kr, men det mesta jag betalat för skor är faktiskt runt 1200 kr tror jag.

I år funderar jag på att köpa vinterkängor för 1500 kr.

• MejaKiZnic

Ja, om de är i bra kvalité och sitter bra. Har mina skor väldigt länge så....dock så måste de vara MKT speciella. Max belopp ligger på cirka 5000:- tror jag Obestämd men ger vanligen under en 1000 lapp för ett par skor.

♥мєℓιηα
  • Mimmlas

Jag har ett par Pierre Hardy, de är de dyraste skorna jag äger vågar knappt skriva vad de kostade ><
    Sen så har jag lite höga stövlar för runt två tusenlappar och ett par kängor för 1500.
    Har även ett par handgjorda näbbskor men de har jag fått men de kostar runt 3000 nya.  

Men för det mesta handlar jag skor på rea, gärna rea på rea :)

• kamomillmilla

Nej, högsta jag lagt på ett par skor är 1000 kr. Och det har bara hänt 1 gång.
    Vanligtvis drar jag mig för att köpa skor för över 400.

• Naoko
    Brünnhilde skrev 2011-10-01 22:10:41 följande:
    Ja, jag förstår faktiskt inte hur man motiverar 3500-kronorsskor, när man ser bilder på barn från Afrikas svältkatastrof t.ex.. Död
    Tror du att barn i Afrika svälter mindre för att du inte är beredd att betala fullpris hos dina lokala handlare? 
  • Naoko
    Naoko skrev 2011-10-01 22:44:52 följande:
    Tror du att barn i Afrika svälter mindre för att du inte är beredd att betala fullpris hos dina lokala handlare? 
    Jag tror ärligt att vi skulle ha färre orättvisor i världen om folk faktsikt var beredda att betala för saker vad de rimligtvis borde kosta. Att de tänkte efter en gång extra när kostnaden för ett plagg eller ett par skor måste innebära att någon i kedjan antagligen inte har fått så bra betalt i förhållande till insatsen. 
  • Suck och suck

Jag kan få ha STORA utlägg på skor som ändå inte fungerar Så ni kommer häpna över kostnader jag har. För även om mina dyra skor (typ dyra gympadojor) är väldans fotriktiga, så kanske mina fötter krånglar ändå Är oroliga för mina nya dyra "New Balance" på 1400:- för jag verkar gå snett i dem Jag både pronerar och suprenerar och har såna här fotbäddar. Å GUD VAD MYCKET KRÅNGEL jag har med detta!!! Och dessa jädra fotbäddar som ska bli riktiga i.
    Lyllo er som kan slänga ut 3000:- på ett par ickefotriktiga finskor och inte ha några som helst ortopediska problem att gå i dem. Och jag då, som till och med köper superdyra fotriktiga skor, kan få problem så jag är tvungen att kassera skorna (eller kanske sälja dem då, om det går att sälja vidare dem).

• prospicientia
    Mimmlas skrev 2011-10-01 22:32:21 följande:
    Jag har ett par Pierre Hardy, de är de dyraste skorna jag äger vågar knappt skriva vad de kostade ><
    Sen så har jag lite höga stövlar för runt två tusenlappar och ett par kängor för 1500.
    Har även ett par handgjorda näbbskor men de har jag fått men de kostar runt 3000 nya.  

Men för det mesta handlar jag skor på rea, gärna rea på rea :)
    Men ibland kan man fynda även finkläder på rea. Jag köpte en Armanijacka som kostade 4800 en gång. Fick den för halva priset!
  • Mimmlas
    prospicientia skrev 2011-10-01 22:53:08 följande:
    Men ibland kan man fynda även finkläder på rea. Jag köpte en Armanijacka som kostade 4800 en gång. Fick den för halva priset!
    Jo märkeskläder köper jag bara på rea, aldrig till ordinarie pris.
    Men jag köper hellre handgjorda kläder med god kvalité och fina tyger.
    Men det känns sällan motiverat att lägga ut så mycket pengar jag vill så det blir oftast vanliga kläder.
    Men jag föredrar hantverk.  
  • prospicientia
    Mimmlas skrev 2011-10-01 23:06:14 följande:
    Jo märkeskläder köper jag bara på rea, aldrig till ordinarie pris.
    Men jag köper hellre handgjorda kläder med god kvalité och fina tyger.
    Men det känns sällan motiverat att lägga ut så mycket pengar jag vill så det blir oftast vanliga kläder.
    Men jag föredrar hantverk.  
    Jo, handsydda och handgjorda grejer är ju nice. Jag råkar vara svag för siden. Det slits fort och är ömtåligt och så, men jag älskar siden. Är både fantastiskt skönt och har fantastiska egenskaper.

Ja, visst, man måste ju ha skjortor och T.shirtar och underkläder och så, men när det gäller skor så vill jag att de skall hålla i några år, helst upp till fem år, innan de är riktigt nedgångna, men svårt att hitta.
Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?