• apsolut

Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?

Exempel (!) på skor i denna prisklass : http://nelly.com/se/skor-kvinna/skor/festskor/by-malene-birger-632/kirma-632112-14/

Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?

Om du svarar ja,
    Vad är max beloppet som du är beredd att ge för ett par skor?

Om du svarar nej.
    Vad är max beloppet som du är beredd att ge för ett par skor? 

Om du svarar nej för att du inte har råd. Skulle du svara ja om du hade råd?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-30 14:30
    nlyscandinavia.scene7.com/is/image/nlyscandinavia/632112-0014

Denhna länken fungerar hoppas jag

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?
  • Suck och suck
    prospicientia skrev 2011-10-01 16:46:57 följande:
    Men det är lätt att lura sig. Jag har använt ett par Ecco-skor med Gore-tex ett par gånger. De är bekväma, praktiska och framförallt passar de fötterna! De har väl kostat runt 1400.
    Ecco kan nog vara av sådär lite sämre kvalitét faktiskt.? Trots att de är dyra.
    Jag har kört på Rockport några år. Drygt en tusenlapp i Rockport-butiken på NK. KLART mer prisvärt än ett par lågpriskängor.
    Men sen går jag faktiskt ner kängor väldigt lätt, på annat än sulorna, (jag pronerar ner dem) så jag måste ändå byta efter ett tag.
  • prospicientia
    Suck och suck skrev 2011-10-01 17:50:16 följande:
    Ecco kan nog vara av sådär lite sämre kvalitét faktiskt.? Trots att de är dyra.
    Jag har kört på Rockport några år. Drygt en tusenlapp i Rockport-butiken på NK. KLART mer prisvärt än ett par lågpriskängor.
    Men sen går jag faktiskt ner kängor väldigt lätt, på annat än sulorna, (jag pronerar ner dem) så jag måste ändå byta efter ett tag.
    Nej, Ecco-skor är ju billiga, men när jag ville ha Gore-tex så kostade ju materialet mycket mera. Nej, inte bra kvalité.

Man går ner sulor, men om du har ett par ordentliga kängor bör då kunna ha dem i ganska många år i alla fall. De går att sula om rätt många gånger. Sen gäller det att vaxa dem regelbundet.
  • Milkina cerka
    skorpionen80 skrev 2011-10-01 16:25:19 följande:
    1500 är väl knappast en förmögenhet. Jag överdrev lite, se inlägget jag citerade ;) Men annars har jag aldrig stött på ett par billiga skor som varit sköna...
    Tack vare att jag hittade två par jättebilliga(25kr/par) o c h supersköna skor på secondhand så upptäckte jag ett för mig nytt skomärke ( www.klaveness.se/klaveness/hasten/ ). Nej de är inte gratis direkt som nya, men det är enormt viktigt för mig som har ont i mina fötter att hitta r ä t t  skor.
    °?°?° www.kottfrimandag.se °?°?° www.aktavara.org °?°?°
  • prospicientia
    Milkina cerka skrev 2011-10-01 18:25:57 följande:
    Tack vare att jag hittade två par jättebilliga(25kr/par) o c h supersköna skor på secondhand så upptäckte jag ett för mig nytt skomärke ( www.klaveness.se/klaveness/hasten/ ). Nej de är inte gratis direkt som nya, men det är enormt viktigt för mig som har ont i mina fötter att hitta r ä t t  skor.
    Jag tycker att det går nästan att se direkt att det är olika kvalité på de skorna.
  • mimbo

Nej verkligen inte!!!
    Jag tröttnar på mina skor efter ca en säsong så för mig finns ingen anledning att lägga så mycket, kvalitet eller inte hinner inte slita ut dem helt iallafall! (och gör jag det är det inte hela världen, då vill jag ha en annan modell ändå antagligen)

Smärtgränsen skulle gå vig MAX 2000 kr och då ska det vara ett par stövlar eller så i en klassisk snygg modell som jag kan ha  när jag klär upp mig  (vilket inte sker så ofta att jag tröttnar på skorna ). Eller riktigt varma och bra vinterskor.

• Milkina cerka
    prospicientia skrev 2011-10-01 18:29:33 följande:
    Jag tycker att det går nästan att se direkt att det är olika kvalité på de skorna.
    Förlåt, men jag förstår inte varför du citerade mig? Har det med min länk att göra skulle det vara intressant om du utvecklade din tanke.
    °?°?° www.kottfrimandag.se °?°?° www.aktavara.org °?°?°
  • Krokimodell
    prospicientia skrev 2011-10-01 16:18:10 följande:
    Jag menar ju att man tjänar pengar på det.
    Det heter spara, inte tjäna (ursäkta om jag är språknörd.)

Jag skulle inte spara pengar om jag köpte dyra skor. Jag vet inte om jag har onormalt stora stortår, men mina skor går vanligtvis sönder genom att det är hål rakt igenom sulan där stortån är (vanligtvis höger stortå). Därför köpte jag ett par gymnastikskor med tjocka sulor. De kostade 300:- i vanliga fall, men var sänkta till 150:- för att det var sommar. De varade ett år. Andra skor som kostat mer än 300:- har gått sönder tidigare. Om skorna i trådstarten varar i 23 år (tillåt mig betvivla), så har jag sparat 1 krona efter 23 år. Till och med då är det bättre att sätta in 3449:- på banken, öronmärkta för skor. Efter 23 år har jag mer än en krona över pga räntan.
    Say it loud. I am unable to say 'proud' and I am proud.
  • rosyposy

För de som du länkade till skulle jag aldrig lägga den summan på..
    Men för ett par schyssta stövlar eller riktigt snygga skor KANSKE jag skulle kunna betala det...  

• prospicientia
    Milkina cerka skrev 2011-10-01 18:34:04 följande:
    Förlåt, men jag förstår inte varför du citerade mig? Har det med min länk att göra skulle det vara intressant om du utvecklade din tanke.
    Förlåt. Kastade en hastig blick på skorna där. Många skor som man tittar på de flesta skohyllor har en mjuk sula som inte är skonsamma för fötterna om man går mycket varje dag. Jag har hitintills inte cyklat, utan går 4-10 km om dagen för att uträtta mina dagliga ärenden. Många gör nog inte det, utan tar bussar, kör bil och cyklar istället.
Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?