• apsolut

Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?

Exempel (!) på skor i denna prisklass : http://nelly.com/se/skor-kvinna/skor/festskor/by-malene-birger-632/kirma-632112-14/

Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?

Om du svarar ja,
    Vad är max beloppet som du är beredd att ge för ett par skor?

Om du svarar nej.
    Vad är max beloppet som du är beredd att ge för ett par skor? 

Om du svarar nej för att du inte har råd. Skulle du svara ja om du hade råd?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-30 14:30
    nlyscandinavia.scene7.com/is/image/nlyscandinavia/632112-0014

Denhna länken fungerar hoppas jag

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?
  • trasdocka

Absolut inte för ett par finskor, men för ett par dojor som fyller en praktisk funktion skulle jag mer än gärna betala mycket för att de ska vara bra för fossingarna hatar osköna skor. Usch!

• Krokimodell
    prospicientia skrev 2011-10-01 19:49:33 följande:
    Tår kan inte gå igenom - det är omöjligt.
    Jo det kan de. När jag haft skorna ett par månader, kan jag stoppa in fingret i skon, och känna att det är en grop på insidan, där tån brukar vara, men helt på utsidan.
    På gympaskor, men de kan ju gå sönder efter en vecka,
    Har varit samma sak med läderskor och vinterstövlar.
    Men annars så köp sandaler vet jag - då går ju tårna igenom med en gång så är problemet löst! Skrattande
    Jag kanske borde köpa platåskor, så får det bli en grop i skorna som ändå inte går rakt igenom.
    Say it loud. I am unable to say 'proud' and I am proud.
  • prospicientia
    Krokimodell skrev 2011-10-01 20:33:53 följande:
    Har varit samma sak med läderskor och vinterstövlar.
    Men annars så köp sandaler vet jag - då går ju tårna igenom med en gång så är problemet löst! Skrattande
    Allas fötter är ju olika så vi sliter givetvis ut skorna på olika sätt. Men jag har vandringskängor som jag köpt för kanske åtta år sen. Har gått många mil med dem. Du skulle nästan få låna dem ett år och se om tån gick igenom på dem också! Skrattande
  • Krokimodell
    prospicientia skrev 2011-10-01 20:38:05 följande:
    Allas fötter är ju olika så vi sliter givetvis ut skorna på olika sätt. Men jag har vandringskängor som jag köpt för kanske åtta år sen. Har gått många mil med dem. Du skulle nästan få låna dem ett år och se om tån gick igenom på dem också! Skrattande
    Var köper jag sådana skor? Vilket märke?
    Say it loud. I am unable to say 'proud' and I am proud.
  • Koji

Jag tror inte att jag ens skulle våga ha ett par så dyra skor på mig! Skulle bara noja om slitage och fläckar... Obestämd

• prospicientia
    Krokimodell skrev 2011-10-01 20:45:46 följande:
    Var köper jag sådana skor? Vilket märke?
    Olika märken. Ett italienskt märke. Ena var utsedd till årets sko fick jag veta senare. Men jag har inte förstått att underhålla dem så lädret har spruckit. En är HanWag. Verkar nästan identiska med dessa: http://www.armynnavy.com/catalog/catalog/product_info.php/cPath/323/products_id/4252

Har inte hållit utan anmärkningar de senaste åren, bortsett från att jag fått bygga upp sulan hos en skomakare emellanåt, men det måste man räkna med.
  • Brünnhilde
    TEDDEN skrev 2011-09-30 20:12:49 följande:
    Till alla er som köper skor för ca 500 kr. Vart handlar ni då?  
    Man får ju knappt ett par ballerinor på Zara för den summan. Vad har ni för typ av vinterskor/ stövlar som kostar så lite? Tror aldrig jag har sett ett par stövlar för under 1000 kr.

Som sagt: jag passar alltid på på rean efter midsommar (sommarskor) samt i januari (vinterstövlar). Då får man precis samma skor till halva priset - och skor är ju inte direkt några färskvaror som försämrats för att de stått på lagret några månader. Jag tycker faktiskt att det är ett tecken på att man inte kan planera och organisera sitt liv, om man upptäcker att man saknar fungerande vinterstövlar när den första snön kommer - och måste gå ut och köpa något svindyrt till ordinarie pris. Man gynnar ju bara handlarna!
  • Brünnhilde
    puss skrev 2011-09-30 20:45:22 följande:
    men skopunkten??
    knappast att folk handlar där på rikigt!!!.-D
    Just Skopunkten håller jag med om inte har så bra kvalitet. Jag upplever att deras skor är lite mindre stabila än andra kedjors med motsvarande pris. Att klackarna känns lite för mjuka och svajiga t.ex.. Att kängor inte riktigt ger stöd åt foten. Men för den skull behöver man ju inte sätta sig på höga hästar...
  • Brünnhilde
    LivL skrev 2011-09-30 22:40:44 följande:
    NEJ. Spenderar max 500 spänn på skor, MAX!! Eller nja, inte ens det.

Jag har råd, men jag VILL INTE. Ser ingen som helst poäng med det. Har jag tretusen som jag ändå bara kommer slänga bort, är det bättre att "slänga bort" dem på barnen som svälter...
    Ja, jag förstår faktiskt inte hur man motiverar 3500-kronorsskor, när man ser bilder på barn från Afrikas svältkatastrof t.ex.. Död
Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?