• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • k girl

Hehe, själv var jag täckt i mekonium när jag skulle fika. Min man jobbade väldigt hårt på att försöka få bort litegrann från händerna. Ok, det är sterilt, men det kändes väl inte så jättemysigt att ha händerna fulla i bajs när man ska fika.

• Mary Jo
    071001 skrev 2011-10-12 10:09:47 följande:
    sofianordström, så jädra mysigt vet jag inte om det var. Jag låg kvar länge i sängen med dropp och var förlamad i ena benet och tuggade på en smörgås. 
    Haha. Ja jag syddes i 2 timmar och sen fick jag den där jäkla renklämman slängd i handen i rullstolen. haha.
    Alla andra beskriver det så mysigt men okej, det lät väl kanske inte sådär mysigt för dig  
  • La Lola
    k girl skrev 2011-10-12 10:14:15 följande:
    Hehe, själv var jag täckt i mekonium när jag skulle fika. Min man jobbade väldigt hårt på att försöka få bort litegrann från händerna. Ok, det är sterilt, men det kändes väl inte så jättemysigt att ha händerna fulla i bajs när man ska fika.
    Läckert!
    Själv hade jag kiss på magen när jag fikade men det var ok ändå.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Mary Jo
    k girl skrev 2011-10-12 10:14:15 följande:
    Mmm.  
  • k girl
    La Lola skrev 2011-10-12 10:15:30 följande:
    Läckert!
    Själv hade jag kiss på magen när jag fikade men det var ok ändå.
    Haha, ja, det hade han också hunnit göra. Jag var en veritabel toalett de där första timmarna.
  • Emmeliina

Ja det fick vi och det var godaste jag ätit i hela mitt liv! Åt min mans mackor också, var hungrig som en gris :D

Nicole 110322 <3
  • La Lola
    k girl skrev 2011-10-12 10:16:53 följande:
    Haha, ja, det hade han också hunnit göra. Jag var en veritabel toalett de där första timmarna.
    Hahahahaha!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Ruggugglan

Ja, fick det efter båda förlossningarna.

Efter första barnet fick vi smörgåsar, kaffe, te och juice. Men smörgåsarna hade legat ett tag för osten var hård och äcklig så jag åt inte. Men sen var jag trött så kanske inte hade någon vidare matlust.

Efter andra barnet gjorde de i ordning fikat efter att förlossningen var färdig. Upplevde stunden efteråt som väldigt mysig. Vi satt i ett enskilt ombonat rum och fikade. Hade inte ätit på hela dagen så jag var riktigt hungrig. Efteråt gick vi in till BB.

• Lindreas

Ja, det fick vi. Men eftersom vi inte fick den förrän mitt i natten och jag inte ätit på hela dagen i stort sett så fick vi ris och korvstroganoff i stället. Vi fick välja. Maten hade legat i plastlådor och var uppvärmda i micron, men gud, så gott det var! Cider i fina glas och en flagga var det såklart med. Har för mig att vi fick några after eight också.

• Myhnona

Nej, min make fick den när han och dottern kommit upp på rummet. Jag låg kvar på uppvaket, förstår inte varför de inte kunde vänta tills jag var tillbaka, jag fick bara lite saftsoppa.

Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?