• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • Frila2

Nej. Blev akutsnitt och jag låg några timmar på uppvaket och de verkade ha glömt bort oss helt och hållet då vi inte ens hade ett barn med oss till BB sedan (hon låg på neo).  Ingen bricka, inget grattis, ingenting. Tyvärr.

När vi efter några dagar kom hem från BB (fortfarande utan barn) så kom min mamma hem till oss med en bricka med cider, flagga, rosor och smörgåsar Tack underbara mamma!

• MansonDust

Japp, alla ggr.

flicka -02, flicka -06, pojke -08, pojke -11.
  • MansonDust

(pyntat med flagga, stora mackor med små nallar utskurna från osten)

• MansonDust

• k girl

Vad kul att se alla brickor! Jag måste erkänna att jag inte kommer ihåg vad det var för mackor jag fick. Men jag var skithungrig, hade knappt ätit på 36 timmar och slukade makens smörgås/ar också. Han fick mitt kaffe.

• stinasundsvall

Nej, fick opereras i en timme pga Förlossningsskada, och sedan ligga på uppvak i ytterligare några timmar. Sedan var jag alldeles för trött för att äta på ett bra tag. Vet inte vad det är för praxis på vårt sjukhus..

• cloudberry79
    k girl skrev 2011-10-12 12:44:35 följande:
    Vad kul att se alla brickor! Jag måste erkänna att jag inte kommer ihåg vad det var för mackor jag fick. Men jag var skithungrig, hade knappt ätit på 36 timmar och slukade makens smörgås/ar också. Han fick mitt kaffe.
    Samma här, jag var VRÅLHUNGRIG! Åt allt på brickan utom en av kaffekopparna, sen låg jag och längtade till frukosten... (Födde 01.03 på natten, fick brickan vid tvåtiden. Frukost från 06).
    If you love me - please don't feed me!
  • k girl

På vårt BB hade vi sådan tur så att de har fika och frukt man får gå och ta sig när som helst på dygnet. Utnyttjades flitigt när mjölken hade runnit till.

• Hanniz84

när jag födde dottern (vaginalt) fick vi fika, smörgås, kaffe/the/choklad, juice o flagga

när sonen kom(akutsnitt) blev det ingen fika..

båda 2 är födda på Huddinge sjukhus Sthlm

Isa-09 Leo-11 <3 <3
  • Mam2ma

visst kom de in med en bricka.. men det var min man och min mamma som delade på det som fanns. då jag hade haft sov-snitt och var groggy fortfarande..

Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?