• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • Nyfiken gul

Har fött tre barn i tre olika landsting och jag har alltid fått fikabricka

Däremot har innehållet på fikafronten sett olika ut  - nån pommack har det aldrig varit fråga om nånstans - däremot har jag fått välja på te/kaffe/choklad  + att jag fått något glas med saft/juice  och mackorna har varit allt ifrån tekakor, limpmackor och baguetter/frallor med diverse pålägg.

Gott som fasen har det varit i alla fall...

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • wity

Japp, alla 3 gånger!

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • såffan
    Loppan boppan skrev 2011-10-12 16:59:47 följande:

Självklart Skövde KSS efter kejsarsnitt
    men vad tusan kss gav inte mig några vitsippor, tycker jag dom borde fixat fast det var december. Rättvist ska det vara§
  • Loppan boppan
    såffan skrev 2011-10-12 17:05:57 följande:
    men vad tusan kss gav inte mig några vitsippor, tycker jag dom borde fixat fast det var december. Rättvist ska det vara§

HaHa njae ,men du kunde kanske fått en annan blomma Min dotter föddes i slutet av mars
    Om du ser någon utan ett leende, ge personen ditt
  • Egendomligt

Vi fick smörgåsar och saft/kaffe. Det var mitt i natten, kanske runt 3-4. Sen fick vi frukost igen vid sjutiden.

• zigge4ever

Japp, båda gångerna. Smörgåsar, saft och te.

• stjierna

Ja, efter vaginal förlossning.
    Hade jag fått tidsbestämma hade jag trott "direkt efter", men jag vet att sonen låg inte kvar på mitt bröst, o där låg han iaf 3 timmar...
    Vi fick pommac i champagneglas, kaffe/te/choklad, tre mackor var - en ljus, en mellan o en mörk. En med ost, en skinka och en med både och samt fräsch sallad och gurka/tomat/paprika. Vi fick en flagga också! Födde på Helsingborgs Lasarett -09.

Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?