• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • annca

Ja, efter första akutsnittet, när jag väl kommit upp på BB och vaknat till tillräckligt (nej jag blev inte sövd, men jag kollapsade), men först efter att maken påminnt om det.

Inte efter andra snittet dock, som inte skedde på samma sjukhus men inom samma landsting. Där fick jag smörgåsar, men ingen "fikabricka".

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Tant Green

Ja, blev snittad och låg på uppvaket ett par timmar, men när jag kom ner till förlossningen igen fick jag först prova att dricka lite vatten och när jag bevisat att jag klarat av det så fick jag brickan Det godaste jag någonsin ätit tror jag, efter 11 timmar utan mat.

• Koppkaka

Nix. Fick akutsnitt och fick ingen bricka, vilket kändes rätt tråkigt eftersom man var lite tagen och chockad över att det blev så bråttom med snitt. Fick inte heller sätta den berömda, i vårt fall blåa, nålen på tavlan i korridoren. Känns faktiskt som att man blir bortglömd efter ett snitt på något vis.

Leo <3 110819, 3400g och 49 cm lång <3
  • J1983

ja båda gångerna.. första gången var det typ det första jag åt på ett dygn o andra gången frukost :)

• J1983
    La Lola skrev 2011-10-12 10:05:07 följande:
    Ja när jag hade fött Hedda vaginalt.

Så här såg den ut - klickbar bild

Jag fick däremot aldrig nån när jag hade fått Alma med snitt.
    Då glömdes jag/vi bort.
    exakt så såg den ut 2008 o 2011 också :)
  • La Lola
    J1983 skrev 2011-10-12 11:44:13 följande:
    exakt så såg den ut 2008 o 2011 också :)
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Some

Vi fick vår bricka ungefär 10 timmar efter snittet. Jag hade blivit skitbesviken om vi inte hade fått någon.

happy until proven otherwise
Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?