• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • Tigrino

Ja, fick bricka efter vaginal födsel. Gud så gott det var när man inte ätit på ett dygn... förutom pulversoppa och en nutrilett! 
    Aldrig ätit så goda smörgåsar Skrattande 

Fast min sambo var inte så hungrig... hehe 

• gumtree
    Kalinka skrev 2011-10-12 15:30:27 följande:
    Samma för mig. Fick åka till op för att få ut moderkakan och jag blödde kraftigt. Jag har funderat och funderat och funderat på varför en sån liten grej som den där dj-la brickan har känts så viktig. Borde vara en skitsak, men så har det inte varit för mig.

Nu andra gången fick jag en bricka, en jättefin sån. Jag berättade att jag inte fått någon första gången och det tyckte personalen var jättekonstigt (ett annat sjukhus än första förlossningen), för de ordnade alltid brickor till alla föräldrar efteråt, till snitten, urakuta snitten, de som behövde till op. I de fallen kom de med bricka till BB, som ligger bredvid förlossningen. Kändes jätteskönt, att få en bekräftelse av dom att det inte var jag som var konstig första gången som blev besviken.
    För mig var det inte så viktigt just då, blev mer besviken efteråt när alla (typ vänner och de i mammagruppen) pratade om brickan och hur god den var. Då satt man som ett fån och undrade varför i helvete personalen inte tyckte jag "förtjänade" en bricka, efter en extra svår förlossning och operation...
  • neleh

ja med flagga och allt. men den hade ja kunnat strunta fullständigt i för det var torra äckliga mackor med blöt ost o gurka. åt överhuvudtaget knappt nåt under tiden på bb. min kropp brukar hantera trauman med att inte kunna äta.

• september0809

japp med båda barnen.
    åh den var verkligen helt underbar fast det var vanliga jäkla mackor.
    födde i borås!

• Onkel Anneli

Japp fick med båda, båda brickorna såg väl ut som denna även om det inte va på samma sjukhus,

• Zäta

Efter vaginal födsel fick jag likadan som den ovan.
    Sambon fick med.

Efter kejsarsnittet fick jag inte äta så då fick bara sambon en bricka med sånt. 

Första gången i Varberg, andra gången i Borås. 

• LillaPluppen

Min son föddes vaginalt i vecka 27+3 så han rusades såklart ner direkt till neonatalen. När jag efter nån timme äntligen kunde komma ner dit fick vi vår fikabricka där med flagga, frallor, varm choklad och "champange". Värmde mycket i detta känslomässiga kaos, att någonting som va "normalt" hände oxå.

• Maxbox

Japp, båda gångerna (KS, vaginal) men efter akut KS klarade jag inte av att äta nått av det de serverade. Fick intravenös dropp istället....smaskens=/

Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?