• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • Zixi

Fick macka, saft och jag tror att vi fick välja om vi ville ha kaffe/te/varmchoklad. Kommer ihåg att det var könsneutrala servetter (hade en kompis som varit upprörd över rosa VS blå servetter så jag hade koll på det). Var mycket slut efter en lång smärtsam förlossning så mackorna slank ner utan att jag tänkte nåt närmare på dem.

Däremot var fikan jag fick när EDAn börjat verka och de gett mig klartecken att äta (inte risk för kejsarsnitt) nåt av det bästa nånsin. Då hade jag inte ätit och knappt druckit nåt på ett halvt dygn och min kropp skrek efter näring.

Födde i Lund

2010-07-20 3040/50
  • AAEV

Japp, båda gångerna fick vi bricka!
    Jag födde i olika landsting och det var olika förlossningar (1 akutsnitt o 1 vaginal) 

Alexander 081026 Eleonora 091123
  • Alexandria

Å, så kul med en sån uppvaktning! Det existerar inte här i Norge där jag bor...har i a f aldrig hört talas om det.

• pluvdo

Ja, jag fick en såndär bricka med smörgåsar, saft och något champagneliknande eller något. Jag drack saften och sonens pappa fick trycka i sig alla smörgåsar så det skulle verka som att jag ätit också. Tyckte det var trist att de bara hade smörgåsar som var helt överbelamrade med tomat, gurka och andra grönsaker när jag får kväljningar av blotta lukten av tomat...

• Zizzieleenia
    Frila2 skrev 2011-10-12 12:16:21 följande:
    Nej. Blev akutsnitt och jag låg några timmar på uppvaket och de verkade ha glömt bort oss helt och hållet då vi inte ens hade ett barn med oss till BB sedan (hon låg på neo).  Ingen bricka, inget grattis, ingenting. Tyvärr.

När vi efter några dagar kom hem från BB (fortfarande utan barn) så kom min mamma hem till oss med en bricka med cider, flagga, rosor och smörgåsar Tack underbara mamma!
    Exakt samma här, kändes verkligen förjävligt.. :( BM träffade jag inte mer efter snittet heller. 
  • Mamma till viljestark dotter

Ja vi fick in fikabricka efter båda kejsarsnitten (akut och planerat). Första gången fick dock sambon äta upp allt eftersom jag mådde illa och kräktes. Andra gången hann jag äta lite innan jag började kräkas :-/

• Marmacita

japp på alla tre sjukhus jag fött på så har vi fått det   

• Mealla

Jag fick toast/ scrambled eggs/ grapefrukt etc efter forsta och sista forlossningen (olika sjukhus) sedan fick jag och maken kvallen innan utchekning en trevlig middag med steak/lobster/ efterratt och champagne och vin. (bada sjukhus igen). De hade ocksa a la carte som man kunde bestalla nar som helst pa dygnet och man fick 5 alternativ att valja till lunch/frukost/middag. Jattegod och frasch mat som grillad kyckling med haricot vertes med rostad mandel och citron.  Pa det sista sjukhuset fanns dessutom ett pantry dar man kunde ta yogurt, frukt, isglass, sma kakor och kex och toast och flaskvatten och juice. 

Sjukhuset dar jag fodde min dotter var maten trist och trakig sa dar tog min man med sig mat till mig.  

• little mommy

Ja man fick ju fick ju bricka, men var inte nå hungrig!
    Jag var hungrig under själva förlossningen, sen efteråt är man så omtumlad att äta var inte nå intressant.
    man var ju tvungen att bearbeta processen man genomgått och man hade ju ont överallt inte lätt att ligga, amma och äta. inte heller sitta när man har så förbaskat ont!

Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?