• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • hannis

Nix jag fick inget. Jag rullades iväg på operation direkt efter min vaginala förlossning och spenderade de nästkommande timmarna på uppvaket. (Moderkakan kom inte ut av sig själv)

• EtKm5

Förlossningen på Varbergs Sjukhus :D

• manet en

Akutsnitt, uppvaket, barnet på neo (tills de kom med honom kl 5 på morgonen och lämnade honom på BB.) Ingen bricka, inget grattis. Blir faktiskt lite ledsen.

• Farfalla

1a: en snabbförlossning förlorade blod och dom fick sy endel.. pojken mådde inte bra så dom gick iväg med honom. Vi fick en bricka men kunde ju inte äta den då när vi funderade på pojken hur han mådde.. Men det var inte så bra så det blev kuvösambulanstransport till östra från mölndals sjukhus.

2: en ännu snabbare förlossning (2tim) livmodern drog inte ihop sig och jag förlorade några liter blod, upp på op, dotternhamnade på neo med en andningsstörning. Och jag fick ju inte äta nåt på ett bra tag efter så det blev ingen bricka alls...

Ingen 3a ännu planderad men skulle ju isf så gärna vilja ha en "smidig" förlossning dvs inte något akut runtom och bara få sitta och mysa med underverket... Kanske 3e gången gillt? :)

Men det är praxis att få bricka avsett förlossning på både mölndal o östra. 

• Sixxty

Blev akutopererad efter båda förlossningarna och var borta ca tre timmar från förlossningen. Men vi fick bricka när jag kom tillbaks från uppvaket båda gångerna.

• Spartacus
    k girl skrev 2011-10-12 12:44:35 följande:
    Vad kul att se alla brickor! Jag måste erkänna att jag inte kommer ihåg vad det var för mackor jag fick. Men jag var skithungrig, hade knappt ätit på 36 timmar och slukade makens smörgås/ar också. Han fick mitt kaffe.

samma här... mackorna var lite torra vill jag minnas men allt gick ner (och lite till) dock fick gubben kaffe och sånt
  • NoNoo

Fick fina brickan, men då jag blev kvar på uppvaket för länge så hade pommacen blivit avslagen och mackorna torra. Schysst att vänta tills den nyblivna mamman är på plats

♥♥ Stolt mamma till Norah & Noomi ♥♥
  • Sofie 87

Första barnet vaginalförlossning fick bricka dagen efter.

Andra & tredje barnen akutsnittades och sen till neo. Det kom en sköterska efter någon dag och frågade om vi hade fått någon bricka, men det hade vi ju inte så då gick hon och fixade det med en gång till oss. Alla sa grattis och var jätte trevligt :)

• Randig Panda

Varje gång , här är senaste:

• Superbia

Ja, både efter snitt och vaginal födsel. Minns dock inte så mycket från första gången då det blev snitt, var alldeles för upprymd, haha! Andra gången minns jag, och jag vet att jag var hur hungrig som helst!

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?