• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • Mademoiselle

Ja, vi fick en fikabricka men jag var så himla trött att jag var helt ointresserad av att äta trots att jag inte hade ätit på nästan ett dygn. Jag drack lite saft och åt kanske en halv macka.

• 86TiAn82

Vi fick bricka, fast nästan ett dygn efteråt och då bad dom så om ursäkt för att vi inte fick den tidigare!

Vart ett akutsnitt för oss sent på kvällen så det va väl förståeligt!

• Jontesfru

japp en stund efter att vi kommit tillbaka från neo där sonen låg o kämpade för livet och efter att barnmorskan slutat kräkas... 

Mamma till Anton 14år och Axel 4 år
  • Omorfia

Jag vet att vi åt mackor efteråt, men jag kommer inte ihåg vad vi drack eller vad för typ av glas det var. Kan ha varit en flagga på brickan.

• SunnyBunny
    Jontesfru skrev 2011-10-12 16:32:21 följande:
    japp en stund efter att vi kommit tillbaka från neo där sonen låg o kämpade för livet och efter att barnmorskan slutat kräkas... 
    Eh var barnmorskan sjuk?
  • Min älskade dotter

Dottern föddes med akut snitt i vecka 32 och va väldigt tillväxthämmad. De försvann snabbt iväg med henne för att ge henne vård, hon flyttades till intensiven på neo och sambon va hos dottern. När jag kom dit efter varit på uppvaket ett par timmar så hoppades jag iaf på fikabrickan. men nej....
    Låter löjligt i sammanhanget med tanke på dotterns för tidiga födsel och låga födelsevikt, men fikabrickan hade jag lixom sett fram emot.... 

• Mellanmjölkens land

4 mackor, nån typ av dricka (minns inte vad, apelsinjuice kanske?), en flagga och ett litet grattiskort där det stod längd/vikt på dottern. Jag var rätt borta pga blodförlusten och hade inte ens tänkt på den där brickan men ca 2h efter förlossningen kom den. Oj, vad goda de mackorna var!

• Lavish

Ja, efter vaginalfödsel. Men dock flera timmar efter födseln när jag till sist samlade nog styrka att tvinga ut sambon för att gå och jaga efter den, och sen fick vi vänta ett bra tag till. Fy satan var hungrig jag var! Några ljus eller pommac var där inte heller...

• Alisa

Ja efter vaginalfödsel. tycker verkligen att det är mysigt med den där brickan, både för att fira och få i sig lite energi 

• BubbelGuppie

har svarat ja efter vaginal födelse men bara med ena barnet, första barnet så tog dem mig till operation då fick jag inte ens en sån bricka efteråt utan då fick jag bara två smörgåsar och nåt att dricka.

Amanda 20070210 Alex 20100201
Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?