• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • pluppfamiljen
    Hankii skrev 2011-10-12 17:03:29 följande:
    Det är ju därför man skaffar barn, för att få fikabrickan från BB Glad
    Amen ! 
    äntligen 6 barns mamma <3
  • Mollz

Ja, men ingen flagga, vilket är ett evigt skämt på sambons sida. De är säkra på att det är för att de inte är svenskar.

• bananflugan82
    simple82 skrev 2011-10-12 17:17:29 följande:
    Någon som fött i HALMSTAD som kan berätta om hur de va där??

Jag gjorde urakut kejsarsnitt och fick det inte efteråt. Vet inte hur det är annars.
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • Majsan70

Jodå fika ha jag fått. Första o tredje gången var pappan med o då fick vi fin fika med pommac/cider flagga o blomma o fina smärgåsar. Andra gången var jag ensam o då slängde de in två torra ostmackor o ett glas äpplejuice. Noll intresse visades då jag var ensam.

• lövet2

Jadå, det har jag fått varje gång. Fast i bland har det varit väldigt hafsigt och oaptitligt det man fått. Kanske de varit stressade?

• Sissie82

Nej, men så blev det akut kejsarsnitt på en helt annan avdelning än BB nämligen hjärtintensiven. Så här efteråt så spelar det ingen roll, jag är bara glad att vi överlevde båda två. Men när man tänker efter så hade det inte varit allt för tokigt att få fira sin sons födelse och rikta all uppmärksamhet på honom så där dagen efter. Det hade nog betytt mycket för hans pappa också, att få rikta koncentrationen på något annat än det dåliga som höll på att hända mig...men men, vi skapar oss minnen nu istället. Försöker ta igen det vi missat :)

• mzmaa
    k girl skrev 2011-10-12 10:00:00 följande:
    Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!
    Ja, det fick jag! & det fanns till sambon givetvis också! :)
  • Duvethon
    lillasysterfia skrev 2011-10-12 17:39:42 följande:
    Fick den dagen efter då jag inte fick äta efter förlossningen. Skulle ner på operation och lappas ihop.

Samma sak här. Jag kände mig så bortglömd, det var som att de glömde bort oss hela tiden! Tredje dagen efter förlossningen fick vi själva be om att sätta upp "vår nål" på tavlan över födda barn... :/
  • Butterscotch

Japp, vid båda vaginalfödslarna. Med sonen hade jag svårt att kissa efteråt (och ville inte bli tömd) så jag bad om mer saft. Fick in en tillbringare på över en liter.

Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?