• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • Kalinka
    gumtree skrev 2011-10-12 15:36:48 följande:
    För mig var det inte så viktigt just då, blev mer besviken efteråt när alla (typ vänner och de i mammagruppen) pratade om brickan och hur god den var. Då satt man som ett fån och undrade varför i helvete personalen inte tyckte jag "förtjänade" en bricka, efter en extra svår förlossning och operation...
    Jo, precis då var jag väl mest glad för att jag inte blött ihjäl, men det kändes ändå surt precis som du säger, att efter en extra svår förlossning inte få den uppmuntran som brickan ändå är.
    Det är inte alltid lätt att vara förälder, men det är alltid underbart!
  • Analoga

Nej fick ingen fikabricka efter mitt akuta kejsarsnitt. Man får ju inte äta direkt efter op heller så. Vet dock inte om det är praxis eller ej på vårt sjukhus.

Var lite tråkigt tyckte jag, för jag hade ju sett fram emot den där fikabrickan   

• Luna777

Både jag å sambon fick macka å äppeldryck i champangeglas, flagga å bricka. Fick tillåmed säga vad vi ville ha för macka, vad vi ville ha på. Men jag klarade inte av att äta nåt, då de vart en komplicerad fl och jag tillbringade över 2h på op efteråt.
    Men fint vade.. ;) 

• NicoAlvin4ever

Jag fick ingen o är fortfarande besviken för det. Vaginal förlossning men  efter att förlorat mycke blod sövdes ja ner för o få  ut moderkakan.. men dåligt!!!

• HappySus

Jag har igen aning... Eller jo jag tror jag fick nåt att äta, men hur det såg ut eller hur det smakade vet jag inte. Efter 26 timmar med värkar och säkert 15 timmar med lustgas var jag inte riktigt med. Tror jag fortfarande var lite hög faktiskt... Skrattande

• Archandra

Efter akutsnittet på Danderyds sjukhus fick vi inget fika och jag var besviken över det.  Däremot fick vi fika efter det sövda urakuta snittet i Lund. Trots att jag fick vänta ca sex timmar efter förlossningen innan jag fick komma till avdelningen och träffa lillsnuttan, hade de fixat mysigt fika till oss.

• SunnyBunny

Ja det fick vi:) Efter vaginal på BB Stockholm! Två champangeglas med pommac tror jag,smörgås och flagga.

Det var dem godaste smörgåsarna jag ätit i hela mig liv, var sååå hungrig;)

• tjohej11

Ja, efter vagial födsel. Jag svepte båda glasen läsk och maken åt upp alla smörgåsarna. Jag var inte ett dugg sugen på något att äta Glad

• Jegra

Vi fick tjata oss till en bricka, de hade visst glömt bort det...
    Hur lång tid efter förlossningen fick ni eran? Vår son föddes runt 18-tiden och vi fick
    brickan rätt sent. Men det var inga fina mackor eller flagga eller nåt. Bara mackor och juice.

• virre85

Jag fick på både förlossningarna, östra och mölndal. Sonen är född på allahelgona afton det året så då fick jag en spökbricka =) Världens godaste smörgåsar på dotterns förlossning med varm choklad och äppledricka.. Syrran och maken fick med, så de hade gjort många smörgåsar

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?