• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • Petronella01

Minns faktiskt inte. Jag vet att jag i varje fall inte fick det direkt, eftersom jag var snittad och inte fick äta på ett tag.

Var dock så hungrig att jag tjatade till mig nyponsoppa som jag per omgående spydde upp. 

• MinMinna

Ja vi fick en bricka med ostsmörgåsar och juice och blommor. Det var det finaste jag har ätit i hela mitt liv, på så många sätt. Efter ett dygn av värkar och förlossning, när vår skatt var hos oss hel och ren (nåja) så fick vi en stund att nöjda och lyckliga mumsa i oss helt vanliga smörgåsar som ändå var så speciella.

Blir alldeles tårögd när jag tänker på den där jäkla brickan

• kixan

Ja, nästan omgående efter mina två första (vaginala) förlossningar. Efter den sista förlossningen (snitt) fick vi be om brickan och fick den två dagar (tror jag) efteråt.. Inte riktigt samma känsla..

A -03, F -05, V -10
  • kixan

Så jag vet inte riktigt vad jag ska rösta? Obestämd

A -03, F -05, V -10
  • Gurkan

ja, efter vaginal förlossning. Fyra ostmackor (hann sluka en innan jag tog kortet), kaffe/varm choklad och så varsitt glas pommac/cider.
    Kl var 21-22 på fredagkvällen (liten kom till världen kl 20) och jag hade missat kvällsmaten. Sambon hade slukat den istället och var fullt upptagen med att beundra sin avkomma och lyckades bara äta en halv macka resten moffade jag i mig. Jag var totalt utsvulten! det var knappt mackorna mättade men den var så fin och det var det godaste jag någonsin ätit och vi kände oss så ompysslade. Gud jag börjat nästan lipa när jag tänker på det!

Om det blir en nästa gång ska jag ha med mig ett halvt kylskåp. Adrenalinpåslaget jag jade under hela natten gjorde att jag var tokhungrig hela tiden fram till frukost. Kanske hade jag fått något om jag bett om det men jag kom aldrig för mig att göra det. 
  • klaramamma

Jodå, bricka fick jag vid båda k-snitten. Första var väl mysigt eller nåt, allt hade ju gått bra och jag var vrålhungrig och hade tjatat om mat i 8 timmar, men fick vänta till all bedövning hade släppt. Andra gången var jag otroligt stressad efteråt och var inte ett dugg sugen...dottern låg på neo, jag hade ont och var uppriven, myspys-känslan uteblev liksom;)

MEN jag blev inte bortglömd iaf!=)

• Aquavit

Jag fick mackor och saft tror jag, kanske en kopp te? Minns inte riktigt. Men det var efter första. Minns inte att det var nåt speciellt pyntat eller flagga eller så. Efter andra förlossningen fick jag inget eftersom jag skulle bli sydd då jag sprack så mycket. Minns inte att det var nåt speciellt pyntat eller flagga eller så.

Mackorna fick jag äta i min ensamhet eftersom maken hade följt med bebis till akutrummet då han hade lite svårt att komma igång med andningen, så jag tror inte att det smakade så mycket. Just då var jag mest orolig men kände att jag behövde få i mig något att äta.
    Så jag låg ensam kvar i förlossningsrummet, tittade på utsikten, knaprade macka och undrade lite vad det var som hände... hade jag just fött barn, eller?

• CeciliaMaria82

Jag fick en jätte fin bricka med rosa duk, rosa servetter och både choklad och pomak + 4 smörgåsar! Hamnade i Uppsala

Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?