Snyggo skrev 2011-10-13 13:38:15 följande:
Vaddå , om man föder med kjesarsnitt, så tycker inte jag att man ska ha någon bricka. Herregud, vad är det för bedrift? Bättre att spara in dom pengarna och lägga dubbelkrut på dom som har fött på RIKTIGT så att dom kan få lite skumpa på brickan också ;) !
ofta lär man avsluta med akutsnitt för bebis inte mår bra, ja hade kommit till 9½cm helt naturligt -inte ens alvedon.. men då blev min bebis dålig, så dom plockade ut henne.. och smärtan efter snitt va mkt värre än värkarna.. isf kan dom ta betalt för all smärtlindring under förlossningen med då.. så bara dom som har råd kan ta ryggbedövning, alla andra kan gott ha ont, och föda på riktigt.. för är man helt bedövad har man väl inte fött på riktigt,en förlossning ska ju göra ont...
visst har man inte FÖTT barn om man gjort snitt, men ibland har man inget val, föda ett barn som får skador pga syrebrist,eller kanske tom dör, eller avsluta med snitt ? inget svårt val.. tycker däremot man skulle få betala för snitt om man vill ha de utan att de behövs, dvs fara för barn eller mamma.. för de går ju åt kt er folk och op sal bedövning/narkos, plats på uppvak osv..
blir de fler barn för ig så tänker ja försöka föda vaginalt och naturligt igen.. snitt va de värsta ja vart med om.. å då har ja fått mf v16, å skrapats efter de, haft massa gallstens anfall, och operarat bort gallan,koplikationer efter alla operationer har ja haft med, sist ville ja inte riktigt vakna.. tog nästan ett dygn innan ja kunde hålla mig vaken mer än 5 minuter i sträck..