• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • straw2008
    k girl skrev 2011-10-13 10:38:16 följande:
    Men du är ju inte någon slags facit över vad folk ska bry sig om eller inte?
    Oups vaknat på fel sida igen gumman ?
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • k girl
    straw2008 skrev 2011-10-13 10:54:28 följande:
    Nej då, jag är produktiv, utsövd, produktiv och för tillfället alldeles ensam med bebisen som ger sig tillkänna i magen, så jag är på strålande humör. Och givetvis ingen gumma. Solig
  • La Lola
    k girl skrev 2011-10-13 10:57:08 följande:
    Nej då, jag är produktiv, utsövd, produktiv och för tillfället alldeles ensam med bebisen som ger sig tillkänna i magen, så jag är på strålande humör. Och givetvis ingen gumma. Solig
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Gurkan
    straw2008 skrev 2011-10-13 10:54:28 följande:
    Vad får du ut av det?
    Vi som följt dig i andra tråden vet att din sambo kom springandes med räkmackor eftersom han gjort dem dagen innan då du fick ett planerat snitt.
    Själv fick jag en igångsättning och vi visste att med lite otur kunde det ta dagar innan förlossningen satte igång. Nu gick det snabbt för mig men när fikabrickan kom var det det första jag åt på tio timmar. Jag var hungrig och det var gott. Förutom det basala att jag behövde äta var det otroligt mysigt att bli uppvaktade av en oerhört glad uska som tog väl hand om oss. Medan jag åt fick dessutom sambon chansen att ingående studera sitt lilla underverk.

eftersom det är kutym att få bricka på vårt lasarett så hade jag blivit besviken om vi inte fått den. 
  • HannaMia84

Efter mitt planerade snitt fick vi in brickan. Dock fick inte jag äta , bara dricka. Så sambon fick äta upp allt :)

• Mamma0311

jag bor i norge o födde sonen här. vi fick en otroligt fin fikabricka. 2 stora baguetter me ost,skinka,gurka,sallad o tomat. så fick vi 2 kaffe/te koppar 2 saft glas o 2 campangeglas me camangebrus i" dricka"  så fick vi en bukett me blåa rosor eftersom vi fick en son o en norsk flagga o en svensk=)

• VirrAnna

Fick fikabricka efter min förlossning(vaginal) och det var den godaste mackan jag ätit! Det var egentligen ingen vidare (även om den var helt OK)macka med normala mått mätt men efter att världens finaste dotter kommit till världen och efter att inte ätit på ganska länge var det underbart att äta den tillsammans med min älskade sambo och vår dotter. Att de sedan hällt upp i fina glas, ställt en flagga på etc tyckte jag gjorde det hela väldigt festligt och det kändes som att det faktiskt var viktigt och stort även för dem att vårt barn kommit.

• Hoppfull84

fick ingen bricka efter  vaginalförlossning, blev tvungen att sy på operationsavdelningen pga en liten bristning och fick inte komma ner till man och barn förrän 5 timmar senare. låg ensam och grinade på nån jäkla uppvaksavdelning istället för att få mysa med min nya lilla familj. min man som var själv med vår nya lilla dotter fick ingen bricka han heller inte heller fick han någon information om hur det var med mig, eller när jag skulle vara tillbaka så han trodde jag var dödsjuk när jag inte kom  tillbaka till dom på flera timmar. otroligt dåligt skött tycker jag.

• GreatMaffian

Nej, min man fick det men INTE jag..
    jag åkte in på operation då jag förlorat över 4 liter blod efter förlossningen.. min livmoder ville inte dra sig tbax..
    Så jag fick dessvärre inte ta del av den "omtalade" fikabrickan Obestämd 

• MammasSmåHjärtan

men herreguud.. kan inte fatta att folk kan bli upprörda och spydiga på en tråd om fika?!
    snacka om att ha mycket att få ur sig...rekomenderar ett annat forum där det disskuteras lite mer upprörande saker.

jag fick fika bricka , vart jätte glad, och förstår om folk som inte får det blir besviken. och att vissa inte bryr sig..det e ju trotts allt bara lite fika .     

Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?