• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • Sanningsdan

Första och andra gången - ja. Såg oerhört mycket fram emot att få mysa tillsammans med pappan (hans första barn) med fika även efter tredje förlossning men det blev ilfart till op för att operera bort moderkakan som inte ville komma ut.

Kvar satt mannen med bebis, helt övergiven i 3.5 timme. Ingen som tittade till dem ens. Antar att det var en stressig natt och att han blev bortglömd. Men där satt han, ensam och rädd och undrade var jag höll hus, de hade sagt en timme till honom.

Han hann tänka många hemska tankar där han satt ensam med ett nyfött litet barn och undrade var jag blivit av.

• I have a kid

NEJ!  här på sus så får alla brickan!!!

Men tydligen INTE dom som får prematurbarn:(

• idde74

första barnet JA efter vaginalfödsel
    andra barnet NEJ efter kejsarsnitt..... men sambon fick då jag blev kvar på uppvaket i 12 timmar 

• nattisss

jag fick bricka med båda barnen här i örebro, båda kom med akut kejsarsnitt och båda är prematur men jag fich bricka med flaga ljus cider kaffe/the och smörgås både jag och gubben

• WickedyWitch
    NovaBotersten skrev 2011-10-13 11:55:45 följande:
    nej det e klart du inte har, och menade inte dig , jag tyckte din komentar va skön
    Aha, då ber jag ursäkt :D Kanske var jag som var totally defensive ;) Sorry bout that!
  • MammaJ2011

Nej =(
    Fick inte heller se min son på ca 4 timmar... Låg på uppvak och tjatade mig till att få bli körd till BB

Min lilla älskling kom 1/4 2011
  • Jenniifer

Vi vart erbjudna fikabrickan men tackade nej då ingen av oss hade lust att äta.
    Men en halvtimme- timme senare så kom sköterskan igen med en bricka och fråga om vi hade ändrat oss, vilket vi inte hade men tackade ja för hon var så gullig som tog sig "besväret" att erbjuda igen :)

• Bambusa
    Enniie skrev 2011-10-13 17:58:09 följande:
    På mitt jobb ser vi ALLTID till att föräldrarna får fika efter förlossningen, oavsett hur förlossningen slutar. Är det så att mamman gjord ks, så får pappan fika som oftast kommer ner till förlossningen efter. Annars kommer vi upp med det till BB senare.
    men de känns så mkt värre än att inte få nån alls, att pappan fikat ensam medans man själv låg på uppvaket efter en misslyckad förlossning..  då tar de även längre tid innan han kommer och visar bebis, ja låg å ropade på folk som inte hade tid att tala om ja fick ett levande barn eller inte på uppvaket, medans han satt å fikade å kika på våran dotter..  värsta timmarna i mitt liv innan han kom till uppvaket med henne.. 

då är de bättre å få den senare men tillsammans..
  • HäckHäxan

Nej, vet faktiskt inte ens om de har fikabricka på det sjukhuset, NÄL i trollättan, vet någon?

Iaf de blev akut snitt så om de har fikabricka så kanske jag blev utan bara därför, men jag försökte få lite fika innan detta under själva förlossningen, men personalen bara skrattade åt mig, vinkade bort mig och gick, det är en av de där sakerna som trots att de snart gått fyra år stör och buggar mig som faen i huvudet!

Jag fäktas gärna med väderkvarnar! Hur fan skall ni andra annars få rent mjöl i påsen?
Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?