• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • trädis
    Bambusa skrev 2011-10-13 21:58:50 följande:
    men de känns så mkt värre än att inte få nån alls, att pappan fikat ensam medans man själv låg på uppvaket efter en misslyckad förlossning..  då tar de även längre tid innan han kommer och visar bebis, ja låg å ropade på folk som inte hade tid att tala om ja fick ett levande barn eller inte på uppvaket, medans han satt å fikade å kika på våran dotter..  värsta timmarna i mitt liv innan han kom till uppvaket med henne.. 

då är de bättre å få den senare men tillsammans..
    konstigt gjort av personalen...

min man fick några mackor när jag åkte på operation. Brickan fick vi tre dagar senare när vi var tillsammans och återhämtat oss något.
    världens lyckligaste mamma
  • malush

Ja efter vaginal. Men fy farao vad äckligt det var. Torrt bröd som egentligen ska rostas och billig äppeljuice blandat med ramlösa i "champagneglas".. Uäk. Men å andra sidan tog min förlossning inte så lång tid så jag längtade liksom inte efter mat efter timmar av kämpande.. (menar att många ju hävdar att det är det godaste de ätit, vilket kanske beror på omständigheterna mer än vad det är en smaksensation =))

• MammaJ2011
    men de känns så mkt värre än att inte få nån alls, att pappan fikat ensam medans man själv låg på uppvaket efter en misslyckad förlossning..  då tar de även längre tid innan han kommer och visar bebis, ja låg å ropade på folk som inte hade tid att tala om ja fick ett levande barn eller inte på uppvaket, medans han satt å fikade å kika på våran dotter..  värsta timmarna i mitt liv innan han kom till uppvaket med henne.. 

Jag håller med dig!
    Men inte ens min sambo fick någon fika, nej honom lämnade dom på rummet på BB med en gråtande bebis i flera timmar. Stackarn bebis va ju hungrig antagligen.
    Och jag blev inte erbjuden något alls när jag fick komma till BB, ja varför skulle man behöva en smörgås efter ca två dygns värkar och en förlossning som slutade katastrof utan mat!
    Usch nu låter jag bitter... Men ja man kan väl säga att en förlossning verkligen påverkar en..
    Min lilla älskling kom 1/4 2011
  • Bambusa
    trädis skrev 2011-10-13 22:00:57 följande:
    konstigt gjort av personalen...

min man fick några mackor när jag åkte på operation. Brickan fick vi tre dagar senare när vi var tillsammans och återhämtat oss något.
    ja, verkligen.. men när vl bm ko å kolla om ja vaknat vart de fart, hon gick å häta bebis och pappa... hungrig va väl de sista man va efter stor op, men törstig är man ju efter ha haft den där kliga syrgasen i näsan, som ja rev ur så fort ja orka lyfta en arm,haha... men firade nyår på bb, de va lite speciellt.. och min syster hade gjort de 11år innan på samma sjukhus.. satt och ammade och kika på alla fyrverkerier.. helt lugnt på avdelningen, DÅ hade den bricka suttit fint om inte tidigare!!!
  • Bambusa
    MammaJ2011 skrev 2011-10-13 22:05:02 följande:
    Jag håller med dig!
    Men inte ens min sambo fick någon fika, nej honom lämnade dom på rummet på BB med en gråtande bebis i flera timmar. Stackarn bebis va ju hungrig antagligen.
    Och jag blev inte erbjuden något alls när jag fick komma till BB, ja varför skulle man behöva en smörgås efter ca två dygns värkar och en förlossning som slutade katastrof utan mat!
    Usch nu låter jag bitter... Men ja man kan väl säga att en förlossning verkligen påverkar en..
    ja, jag hade bara haft verkar i 7timmar innan, men spytt upp allt ja hade i magen..  nån god saftsoppa hade varit bra iaf.. ja fråga efter nå å dricka på fl, men då hade do bara näringsdryck.. tog en halv klunk å slängde den..
  • Cornellia

Jag är snarare glad att pappan fick fikat, han behövde det, och jag sov ju ändå. Sen när jag vaknade så åkte vi ju till BB direkt, och där fick jag ju mat istället, eller är det något speciellt med just dom där mackorna?

Sen vadå misslyckad förlossning? Min förlossning var inte misslyckad, min son kom till världen och mådde hur bra som helst, det måste väl ses som en lyckad förlossning?
  • Sundsvallmamman
    Cornellia skrev 2011-10-13 22:36:55 följande:
    Jag är snarare glad att pappan fick fikat, han behövde det, och jag sov ju ändå. Sen när jag vaknade så åkte vi ju till BB direkt, och där fick jag ju mat istället, eller är det något speciellt med just dom där mackorna?

Sen vadå misslyckad förlossning? Min förlossning var inte misslyckad, min son kom till världen och mådde hur bra som helst, det måste väl ses som en lyckad förlossning?
    Allt jag fick var en torr ostmacka efter att ha fått tjata mig till det och det halv två på natten och vår dotter föddes halv åtta på kvällen...
  • Nan00k

Vi fick världens finaste fikabricka med kaffe och saft och stora goda mackor. Tyvärr va jag inte de minsta fikasugen och nu ångrar jag att jag inte bara tryckte i alla fall en tugga för sakens skull :)

Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?