• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • mjauo

Ja, efter vaginal förlossning. Men fick köras till operation direkt för att plocka ut moderkakan så vi fick brickan på tisdagen och dottern föddes på lördagen. Vi glömde det där med brickan och allt men det gjorde inte den fina personalen. Glad

• Kimban

Sambon fick när ja låg på uppvak och satt med lill killen själv. Jag fick på BB, men såg  inte det mysiga med det. Sambon va hemma och han hämtade kläder etc. Min mamma var där och jag va fortfarande rätt hög...
    Jag va mest sur på den sjukt griniga BM som gnällde om att jag borde vara försiktig med att äta för jag hade varit nedsövd. Då va klockan 17 och jag hade inte ätit sen kvällen innan..

• La Lola
    Pastorn skrev 2011-10-13 15:42:28 följande:
    Mycket intressant I-lands diskussion " om man fick fika, skumpa  eller bla bla". Ni har det för bra helt enkelt.
    Vad får vi pappor på BB?, jo svordomar,träsmak i arslet, inkomst bortfall, taskig sömn, och INGET FIKA ALLS!!
    Stackars dig som hade det så dåligt på förlossningen...
    Men det nog trots allt rätt ovanligt att det är så illa.

Här fick båda fika.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • k girl
    Mycket intressant I-lands diskussion " om man fick fika, skumpa  eller bla bla". Ni har det för bra helt enkelt.
    Vad får vi pappor på BB?, jo svordomar,träsmak i arslet, inkomst bortfall, taskig sömn, och INGET FIKA ALLS!!
    Här generaliserar vi visst hejvilt. Min man sov rätt bra, vill jag minnas, även under förlossningen. Svor gjorde jag aldrig åt honom. Och han fick visst fika.
  • PennyLane

Vet inte om det var just den beryktade fikabrickan, inget bubbel iaf, men smörgåsar och kaffe, det var gött! Fick också en chokladglassdrink innan krystarbetet. Det var underbart svalkande och gött. Födde vaginalt på östra sjukhuset i Göteborg med toppenpersonal!

• Paradigm
    Jaja, gnäll lagom. Det är väl inget vad kvinnorna får utstå.

• Kalinka

Om jag hade haft en vanlig, normal vaginal förlossning hade jag fömodligen inte brytt mig så mycket om att jag inte fick någon Bricka första förlossningen. Men eftersom den inte var normal, utan istället förlossningen från helvetet, lång och utdragen, med alla möjliga komplikationer, och där jag var tvungen att sövas ner efter förlossningen och missade de 5 första timmarna av dotterns liv, så var det där med att INTE få någon bricka liksom en extra bekräftelse på att det var jag som misslyckats. Min man fixade en bricka när vi kom hem (han kunde inte lämna mig under tiden på BB, eftersom jag inte kunde ta hand om barnet pga superlågt  Hb), men det hjälpte faktiskt inte riktigt.

Kanske inte så logiskt, men när har känslor någonsin varit logiska?

Det är inte alltid lätt att vara förälder, men det är alltid underbart!
Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?