• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • Femmor

Ja, men inte så lyxig: Polarkaka med smör och skinka, någon bit paprika och till det ett glas äppeljuice. Men helt klart bland de högst uppskattade måltider jag intagit under min livstid ändå Skrattande.

• fru Elle

Har fått en sån bricka vid båda mina förlossningar, den ena på Varbergs sjukhus och den andra på Östra i Göteborg. Har aldrig tyckt om torra limpsmörgåsar så för mig får de gärna skippa dessa. Kaffet de kom in med var dock uppskattat. Har haft turen att ha ganska snabba och enkla förlossningar. Kanske skilland om man inte har kunnat äta på länge och är helt utsvulten, då kan jag kanske förstå att man ser fram emot denna måltid. Sen har vi altid ha med nått gott att äta till förlossningen som vi inte hinner att äta förren barnet har kommit ut. Om det blir en nästa gång så ska jag ha lite goda ostar och lite parmaskinka och annat gott redo i kylen som vi kan slänga med när vi åker in till förlossningen och kanske en kyld billabong (eller vad det där alkoholfria champagnen heter).

Molly 2008 och Harry 2010
  • Rulltrappa

Ja, men sist fick vi inga champagneglas till saften. Det var nämligen fullt egentligen, men jag paniktjatade till mig en plats för att slippa åka till grannbyn då jag har erfarenhet av toksnabba förlossningar. Då får man ta smällen att dricka saft ur vanliga glas. :)

• asplundskan

Nepp det fick jag inte. Var väl säkert för att jag var svensk och födde på ett sjukhus i oslo. Jag såg att andra fick det...

• Nightmare1989

Kommer att föda i Norge. Tror inte jag kommer få det.

• straw2008
    La Lola skrev 2011-10-13 11:21:19 följande:
    Tänk att det är så svårt för just dig att förstå detta...helt otroligt!
    Men ge dig människa !! Din snåla jävla karl fixade inget fika till sin kämpande fru, det är ju DET du är bitter på.

Alla har rätt att skriva i denna tråden.

Faan att någon ska sitta o förse dig med speciellt fika för att du ska deppa ihop är ju SJUKT ??

Låt uskorna stötta de som behöver det o se ALLT fika som en stor bonus, ingen rättighet.

Ska fylla en hel lastbil med vitt rostbröd o flaggstänger o ÖSA över ditt hus.

Lägg ner!
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • La Lola
    straw2008 skrev 2011-10-13 13:19:29 följande:
    Men ge dig människa !! Din snåla jävla karl fixade inget fika till sin kämpande fru, det är ju DET du är bitter på.

Alla har rätt att skriva i denna tråden.

Faan att någon ska sitta o förse dig med speciellt fika för att du ska deppa ihop är ju SJUKT ??

Låt uskorna stötta de som behöver det o se ALLT fika som en stor bonus, ingen rättighet.

Ska fylla en hel lastbil med vitt rostbröd o flaggstänger o ÖSA över ditt hus.

Lägg ner!
    Vill du ha en kram? Jag tror du behöver en. Kraaaaaaaam!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Mamma0311
    asplundskan skrev 2011-10-13 13:01:58 följande:
    Nepp det fick jag inte. Var väl säkert för att jag var svensk och födde på ett sjukhus i oslo. Jag såg att andra fick det...
    jag födde sonen i norge o fick de. fick även bukett me blåa rosor
  • Mamma0311
    Nightmare1989 skrev 2011-10-13 13:14:16 följande:
    Kommer att föda i Norge. Tror inte jag kommer få det.
    jag födde i norge o fick en super fin fika bricka
  • asplundskan
    Mamma0311 skrev 2011-10-13 13:22:22 följande:
    jag födde sonen i norge o fick de. fick även bukett me blåa rosor
    Då var det väl mig de inte gillade då:P
Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?