• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • Freksta
    Mamma0311 skrev 2011-10-13 13:47:24 följande:
    de fick vi. även alla mina veninnor fick oxå de. men jag födde på fredrikstad sjukhus. men jordmor sa att alla som föder får den bodyn.

Åå satt precis och undrade om dom hade fikabrickan i fredrikstad, ska föda där i december Skrattande
    Bodyn visste jag att man fick för den har jag sett många gånger Glad 
  • Mattemamman

Nix, jag missade fikabrickan. Fick fasta efter förlossningen och sedan åka till operation för att fixa alla bristningar & klipp. Minns jag rätt tror jag att mannen fick lite smörgåsar och grejer- han satt ju ensam med babyn i ganska många timmar.

• Sundsvallmamman

När jag födde mitt femte barn i Borås så blev det en placentalösning och när jag sen vaknade upp ur narkosen så hade redan min man och min äldsta dotter som var med fått brickan. Detta sördje jag faktiskt då det var vårat sista barn och jag hade sett fram emot denna stunden med dom...När jag jobbade på förlossningen i Skövde  var vi väldigt nog att föräldrarna skulle få sin bricka oavsett!

• mianf
    Mattemamman skrev 2011-10-13 19:22:22 följande:
    Nix, jag missade fikabrickan. Fick fasta efter förlossningen och sedan åka till operation för att fixa alla bristningar & klipp. Minns jag rätt tror jag att mannen fick lite smörgåsar och grejer- han satt ju ensam med babyn i ganska många timmar.

Fast så hade vi också sist  att  jag fick åka på op. Mannen hade då fått in lite mat, men brickan kom inte in förrän jag var tillbaka från uppvaket så den mumade vi på tillsammans med lite bubbel
  • ovea

Sonen föddes med kejsarsnitt och ja vi fick fint fika med cider och smörgås och så flagga..

• Kalinka
    Enniie skrev 2011-10-13 17:58:09 följande:
    På mitt jobb ser vi ALLTID till att föräldrarna får fika efter förlossningen, oavsett hur förlossningen slutar. Är det så att mamman gjord ks, så får pappan fika som oftast kommer ner till förlossningen efter. Annars kommer vi upp med det till BB senare.
    Menar du att pappan får fika men inte mamman? För så var det nämligen när vår dotter föddes. Min man fick bricka, men inte jag, som ändå hade genomlidit 48 timmar, blodförlust och diverse annat. Totalt poänglöst. Jag fick ingen bricka, och min man, som var jätteorolig för mig eftersom jag börjat störtblöda och de sprungit iväg med mig, var inte direkt sugen på att fira, ensam.
    Det är inte alltid lätt att vara förälder, men det är alltid underbart!
  • Kalinka
    Sundsvallmamman skrev 2011-10-13 19:28:09 följande:
    När jag födde mitt femte barn i Borås så blev det en placentalösning och när jag sen vaknade upp ur narkosen så hade redan min man och min äldsta dotter som var med fått brickan. Detta sördje jag faktiskt då det var vårat sista barn och jag hade sett fram emot denna stunden med dom...När jag jobbade på förlossningen i Skövde  var vi väldigt nog att föräldrarna skulle få sin bricka oavsett!
    Håller med. Så var det för oss också. Fattar inte varför man ger bara pappan brickan faktiskt. Då kan man väl lika gärna låta bli, eller vänta tills att båda föräldrarna kan få den tillsammans.
    Det är inte alltid lätt att vara förälder, men det är alltid underbart!
  • PW58

Vi fick en jätte fin bricka med fika;) va smörgåsar,kaffe,och läsk:)

• Koppkaka
    straw2008 skrev 2011-10-13 10:21:17 följande:
    Jag fick inte o kan tillägga att jag föde på danderyds i sthlm Glad mig kvittade det som sagt då jag inte äter bröd, hade heller absolut ingen aning om att detta var något som existerade eller något man skulle förvänta sig. Kunde inte bry min mindre, låg ju där med mitt underverk !!
    Varför kom då din man springandes med räkmackor, om du inte äter bröd?
    Leo <3 110819, 3400g och 49 cm lång <3
  • La Lola
    Koppkaka skrev 2011-10-13 20:26:52 följande:
    Varför kom då din man springandes med räkmackor, om du inte äter bröd?
    Den frågan har jag också ställt mig...
    Men det kanske var så att Ts åt upp räkorna men lämnade brödet......Verkar dock onödigt att lägga upp de på brödet isf.....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?