• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • Nightmare1989
    Mamma0311 skrev 2011-10-13 13:22:56 följande:
    jag födde i norge o fick en super fin fika bricka
    Jaha! Ja då kanske man får de :) bara att vänta och se. Inte för att de är världens grej men.
  • knisse

nä födde i tyskland och fick faktiskt erbjudande om ett glas champange men avböjde. (var inte sugen)

Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • t0va

Ja fast de hade glömt bort det, men dagen efter när de tvingat upp mig ur sängen så fick vi det. Var en äcklig smörgås som legat invirad i plastfolie och något att dricka. Jag var stenhög på smärtstillande och hade superont och var svimmfärdig så det var ingen bra timing och ingen mysig stund. 

Senare fick jag veta att orsaken till att jag hade så asont trots att de sa att jag var mesig och skulle skärpa mig var för att de inte hade sytt igen ordentligt utan något låg och blödde i buken på mig, så jag hade redan då superlåg blodvärde.  

• Mamma0311
    asplundskan skrev 2011-10-13 13:24:41 följande:
    Då var det väl mig de inte gillade då:P
    fick du en body me text " denna sida upp" till bebis då?
  • Snyggo

Vaddå , om man föder med kjesarsnitt, så tycker inte jag att man ska ha någon bricka. Herregud, vad är det för bedrift? Bättre att spara in dom pengarna och lägga dubbelkrut på dom som har  fött på RIKTIGT så att dom  kan få lite skumpa  på brickan också ;) !

• asplundskan
    Mamma0311 skrev 2011-10-13 13:30:43 följande:
    fick du en body me text " denna sida upp" till bebis då?
    Ehm, nej?
  • t0va
    Snyggo skrev 2011-10-13 13:38:15 följande:
    Vaddå , om man föder med kjesarsnitt, så tycker inte jag att man ska ha någon bricka. Herregud, vad är det för bedrift? Bättre att spara in dom pengarna och lägga dubbelkrut på dom som har  fött på RIKTIGT så att dom  kan få lite skumpa  på brickan också ;) !
    Precis, jag som snittades var inte ens på förlossningen när ungen skulle ut, gick direkt till BB-operation-BB igen. Sånt slöseri, då hade man ju kunnat fixa massa mys på förlossningen för riktiga kvinnor för det skulle ju jag ändå inte sett ;) 
  • Trollsländan

Inte efter fösta akuta ks då det var sent på kvällen. Efter andra planerade ks fic vi en jättefin bricka, med goda smörgåsar, juice och en flagga! Oerhört uppskattat!

• Mamma0311
    asplundskan skrev 2011-10-13 13:40:50 följande:
    Ehm, nej?
    de fick vi. även alla mina veninnor fick oxå de. men jag födde på fredrikstad sjukhus. men jordmor sa att alla som föder får den bodyn.
  • asplundskan
    Mamma0311 skrev 2011-10-13 13:47:24 följande:
    de fick vi. även alla mina veninnor fick oxå de. men jag födde på fredrikstad sjukhus. men jordmor sa att alla som föder får den bodyn.
    aha okej, tydligen inte vi:/ var på ullevål
Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?