• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • Rulltrappa
    PennyLane skrev 2011-10-13 16:32:49 följande:
    Vet inte om det var just den beryktade fikabrickan, inget bubbel iaf, men smörgåsar och kaffe, det var gött! Fick också en chokladglassdrink innan krystarbetet. Det var underbart svalkande och gött. Födde vaginalt på östra sjukhuset i Göteborg med toppenpersonal!

Åh jisses. Jag fick en näringsdryck en gång. Den kom upp rätt fort igen. En chokladglassdrink hade suttit finare.
  • Mamma0311
    Pastorn skrev 2011-10-13 15:42:28 följande:
    Mycket intressant I-lands diskussion " om man fick fika, skumpa  eller bla bla". Ni har det för bra helt enkelt.
    Vad får vi pappor på BB?, jo svordomar,träsmak i arslet, inkomst bortfall, taskig sömn, och INGET FIKA ALLS!!
    sambon fick lika mycket fika som mig o han låg brevid mig i dubbelsängen när jag födde så han fick inte träsmak i röven.. alla har nog inte lika jobbigt som dig o din sambo=)
  • Yavannie
    straw2008 skrev 2011-10-13 10:21:17 följande:
    Jag fick inte o kan tillägga att jag föde på danderyds i sthlm Glad mig kvittade det som sagt då jag inte äter bröd, hade heller absolut ingen aning om att detta var något som existerade eller något man skulle förvänta sig. Kunde inte bry min mindre, låg ju där med mitt underverk !!
    Du bryr dig nog dubbelt så mycket som andra eftersom du varit tvungen att posta två gånger om att du inte fick och hur lite du kunde bry dig.
    cynicalchronicle.blogspot.com - där jag rotar fram och ratar dina inlägg
  • Enniie

På mitt jobb ser vi ALLTID till att föräldrarna får fika efter förlossningen, oavsett hur förlossningen slutar. Är det så att mamman gjord ks, så får pappan fika som oftast kommer ner till förlossningen efter. Annars kommer vi upp med det till BB senare.

• LillAnno

Nej, vi fick ingen bricka men vi hade så mycket annat att tänka på.
    Det blev ett akut snitt och dottern föddes redan i v 26 + 5.
    Hon hade lite bråttom men mår toppen nu =)

Så det där med brickan kändes helt onödigt förvåran del.

• tindralva

När vi fick in vår fikabricka var jag fruktansvärt helvetiskt hungrig. Klockan torde ha varit kring 22 och då hade jag inte ätit sen lunchen vid 12 och så fött 2 barn. De frågade vad jag ville ha och jag sa: ALLT! Varm choklad, frukt, smörgåsar... de lassade på och jag lassade in. Har inget minne av vare sig bubbel eller flagga iof men det spelade inte så stor roll. Det var maten som var det viktiga!

• trädis

ja efter vaginal förlossning.

Dock tre dagar sent på grund av komplikationer.

världens lyckligaste mamma
  • accept
    Fattig student skrev 2011-10-13 16:40:52 följande:
    Jaja, gnäll lagom. Det är väl inget vad kvinnorna får utstå.

Utstå? Min förlossning var UNDERBAR. Det häftigaste jag varit med om! visst gjorde det ont (födde vaginalt utan någon smärtlindring alls) men det var fullt hanterbart. Så tala för dig själv

Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?