• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • La Lola
    WickedyWitch skrev 2011-10-13 11:23:10 följande:
    "Heta debatter:
    Fick du någon fikabricka efter förlossningen?"

Hahahaha..
    Ja det är ju inte konstigare än heta debatter om andra ämnen som tex "min man får inte ha tjejkompisar för då blir jag så svartsjuk" eller "jag väger 50 kilo o är så fet" eller  "dyra vagnar är bäst"...Påhittade ämnen iofs (jag tror inte jag har sett nån sån här tråd iaf).
    FL är liksom ett disskussionsforum.....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • k girl
    "Heta debatter:

Hahahaha..
    Heta debatter baseras väl bara på antal läsningar och svar. Folk tycker väl helt enkelt att det är kul att svara och jag tycker att det är en rätt mysig tråd, faktiskt.
  • MammasSmåHjärtan
    "Heta debatter:

Hahahaha..

jag finner det väldigt komiskt oxå ;) och lite sött på nått sett ....har vart på forum där diskussioner ang rökning och graviditet väcker starka kännslor hos folk med att en fika tråd kan vecka så mycket irritation det e märkligt, vill man diskutera fika är det väl ok? utan att få påhopp....
  • WickedyWitch
    La Lola skrev 2011-10-13 11:26:23 följande:
    Ja det är ju inte konstigare än heta debatter om andra ämnen som tex "min man får inte ha tjejkompisar för då blir jag så svartsjuk" eller "jag väger 50 kilo o är så fet" eller  "dyra vagnar är bäst"...Påhittade ämnen iofs (jag tror inte jag har sett nån sån här tråd iaf).
    FL är liksom ett disskussionsforum.....
    k girl skrev 2011-10-13 11:29:32 följande:
    Heta debatter baseras väl bara på antal läsningar och svar. Folk tycker väl helt enkelt att det är kul att svara och jag tycker att det är en rätt mysig tråd, faktiskt.
    Jaja, jag tyckte bara det lät roligt när jag läste det :P
    NovaBotersten skrev 2011-10-13 11:30:31 följande:
    jag finner det väldigt komiskt oxå ;) och lite sött på nått sett ....har vart på forum där diskussioner ang rökning och graviditet väcker starka kännslor hos folk med att en fika tråd kan vecka så mycket irritation det e märkligt, vill man diskutera fika är det väl ok? utan att få påhopp....
    Amen jisses.. vadå man får väl diskutera fika utan påhopp? Har jag redan hunnit hoppa på någon?
    Familjeliv.. otroligt!
  • Våra små hjärtan

Vi fick en jätte fin & gott bricka!
    (vaginalfödsel)

in
  • Momat

Vi fick en bricka med mackor, kaffe, äppeljuice och en flagga. Ingen pommac dock. Cool

• MammasSmåHjärtan
    WickedyWitch skrev 2011-10-13 11:40:20 följande:
    k girl skrev 2011-10-13 11:29:32 följande:
    Jaja, jag tyckte bara det lät roligt när jag läste det :PAmen jisses.. vadå man får väl diskutera fika utan påhopp? Har jag redan hunnit hoppa på någon?
    Familjeliv.. otroligt!

nej det e klart du inte har, och menade inte dig , jag tyckte din komentar va skön
  • Cloudberry

Ja med alla tre.(vaginalfödsel)

Men den var inte ens i närheten som bilderna i tråden. Det var mackor, kaffe och en träflagga på en enkel lunchbricka. Det är Sundsvalls sjukhus det.

• IVFmamma

Efter barn nr 1(akut KS) så fick vi det men efter barn nr 2(urakut snitt) nej men jag saknade inte den på nått sätt

• Liiina89

Vi fick en bricka med två varsinna mackor med ost, gurka och tomat på. Sen fick vi kaffe och äppelcider =)

Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?