• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • k girl
    NovaBotersten skrev 2011-10-13 11:08:30 följande:
    men herreguud.. kan inte fatta att folk kan bli upprörda och spydiga på en tråd om fika?!
    snacka om att ha mycket att få ur sig...rekomenderar ett annat forum där det disskuteras lite mer upprörande saker.

jag fick fika bricka , vart jätte glad, och förstår om folk som inte får det blir besviken. och att vissa inte bryr sig..det e ju trotts allt bara lite fika .     
    Min trådstart föranleddes av en annan tråd, därav den emellanåt lite smågiftiga tonen. Tro det eller ej, men det kan vara riktigt kontroversiellt att bry sig om något så banalt som en fikabricka.
  • gobbledigook

Min man fick brickan när jag syddes ihop efter kejsarsnittet.

• La Lola
    men herreguud.. kan inte fatta att folk kan bli upprörda och spydiga på en tråd om fika?!
    snacka om att ha mycket att få ur sig...rekomenderar ett annat forum där det disskuteras lite mer upprörande saker.

jag fick fika bricka , vart jätte glad, och förstår om folk som inte får det blir besviken. och att vissa inte bryr sig..det e ju trotts allt bara lite fika .     
    Nä, visst är det märkligt att man inte får sörja fikat man aldrig fick?

här är tråden som diskussionen uppstod i:
    www.familjeliv.se/Forum-2-99/m61522621.html

Hoppas det är ok Ts att jag länkar till den?
    Annars får du ge mig smisk på rumpan!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Honey1982

Vi fick brickan en stund efter första förlossningen och då jag gjorde kejsarsnitt andra gången så fick vi brickan dagen efter istället!

♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥
  • La Lola
    La Lola skrev 2011-10-13 11:15:00 följande:
    Nä, visst är det märkligt att man inte får sörja fikat man aldrig fick?

här är tråden som diskussionen uppstod i:
    www.familjeliv.se/Forum-2-99/m61522621.html

Hoppas det är ok Ts att jag länkar till den?
    Annars får du ge mig smisk på rumpan!
    ojdå, det var ju inte ens samma Ts ser jag nu!
  • MammasSmåHjärtan
    k girl skrev 2011-10-13 11:11:18 följande:
    Min trådstart föranleddes av en annan tråd, därav den emellanåt lite smågiftiga tonen. Tro det eller ej, men det kan vara riktigt kontroversiellt att bry sig om något så banalt som en fikabricka.

ahaa ok det va mer en vad jag viste :) men komiskt e det ;)
  • straw2008

Vissa har ju blivit deprimerade o bittra i flera år. Besvikna för alltid trots friskt barn osv.

Vad jag undrar är varför inte karln fixade detta om det nu är så hejdundrande viktigt ??

Varför inte se första brickan med mat som sin "firarbricka" Varför haka upp sig på att de MÅSTE vara färgglada rosetter o flaggor på brickan ?

Varför inte aceptera att de som skulle gjort maten kanske sitter med ett par föräldrar som fött fram ett dött barn ?

Nää då ska hon rusa ut o bre leverpastejsmackor ??

Ni fattar väl själva ?

Är det SÅ viktigt bör man ta upp det i sitt förlossningsbrev.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Lisa75

Straw2008: Danderyds har kanske inte nåt sånt. Vi födde där och fick ostmackor att äta efter en långdragen vaginal förlossning, men absolut inget firande typ flaggor, servetter. Det var bara mat, inget mer. Fattar heller inte att detta med "fikabricka" verkar så stort. Har aldrig hört talas om detta utanför Familjeliv.

• La Lola
    straw2008 skrev 2011-10-13 11:20:00 följande:
    Vissa har ju blivit deprimerade o bittra i flera år. Besvikna för alltid trots friskt barn osv.

Vad jag undrar är varför inte karln fixade detta om det nu är så hejdundrande viktigt ??

Varför inte se första brickan med mat som sin "firarbricka" Varför haka upp sig på att de MÅSTE vara färgglada rosetter o flaggor på brickan ?

Varför inte aceptera att de som skulle gjort maten kanske sitter med ett par föräldrar som fött fram ett dött barn ?

Nää då ska hon rusa ut o bre leverpastejsmackor ??

Ni fattar väl själva ?

Är det SÅ viktigt bör man ta upp det i sitt förlossningsbrev.
    Tänk att det är så svårt för just dig att förstå detta...helt otroligt!
Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?