• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • Emme Emme

Jag har fått fika bricka efter bägge mina förlossningar:) (igångsättningar, vaginalt)

Det var 2 mackor var med ost och skinka
    + gurka och tomat på. Varm choklad, låtsas skumpa i champange glas, rosa servetter till flickan och blått till sonen, flagga mm. Hoppas på lika fin fika Rickard denna gången som jag fick de andra gångerna.
    Mina barn är födda på Varbergs sjukhus:)

• Frk Razz

Ja det fick vi, smörgåsar, saft, varm choklad, flagga, servetter och ljus. Så mysigt och dem godaste smörgåsarna jag ätit tror ja. Hade inte ätit på hela dagen pga illamående.

• Ulrika29

Japp vi har både fått en bricka med fika alla 3 gångerna... KS solna

• ETS mamma

Ingen bricka efter akutsnitt, men andra gången födde jag normalt på samma sjukhus och fick bricka....
    Tolkade det bara på ett sätt, andra gången var jag duktig, men inte första....
    Hade däremot behövt brickan mer förstagången än andra gången. 

• Frufilifjonk

Fick smörgåsar med skinka, ost, gurka och paprika +The. Undrar hur det blir denna gången? Föder på annat BB.

• Ceka86

Ja, fick båda gångerna. Första barnet födde jag i Karlskrona och andra i Västerås. Jag fick rätt så snabbt efter förlossningen (vaginal förlossning). De kom in och frågade till och med vilken typ av mackor vi ville ha, dryck och etc.

• straw2008

Jag fick inte o kan tillägga att jag föde på danderyds i sthlm Glad mig kvittade det som sagt då jag inte äter bröd, hade heller absolut ingen aning om att detta var något som existerade eller något man skulle förvänta sig. Kunde inte bry min mindre, låg ju där med mitt underverk !!

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • k girl
    straw2008 skrev 2011-10-13 10:21:17 följande:
    Jag fick inte o kan tillägga att jag föde på danderyds i sthlm Glad mig kvittade det som sagt då jag inte äter bröd, hade heller absolut ingen aning om att detta var något som existerade eller något man skulle förvänta sig. Kunde inte bry min mindre, låg ju där med mitt underverk !!
    Men du är ju inte någon slags facit över vad folk ska bry sig om eller inte?
  • Newmoon

Nej, första gången fick vi ingen (akut snitt)
    Andra gången fick vi be om en när jag kom på att vi inte fått någon och då hade det gått 2 dagar (planerat snitt)

Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?