Ogillar är ett starkt ord. Ogillar definivt inte er som har lätt att bli gravid. Snarare en viss avundsjuka. Har många nära mig, bl.a. Bästa vännen, bror, en till nära vän, släkt som alla har mkt lätt att bli gravida och har aldrig behövt kämpa. Inte ogillar jag dem inte... Flera av dem har fått 2 barn under tiden vi väntat och längtat efter Gustav. Jag har gläds för alla graviditeter, men har dock känt en viss sorgsenhet och ledsamhet vid beskeden. Alla runt oss vet om vår situation, vi har aldrig gjort någon hemlighet av den. Det absolut värsta beskedet vi fick var att en mkt näta släkting först oplanerat blev gravid, behöll barnet som föddes -08, blev gravid igen oplanerat när det barnet var ett år, gjorde abort, blev oplanerat gravid igen, men behöll det barnet sim föddes -11. Det värsta med detta är inte graviditeterna, barnen eller att de har lätt att bli gravida, utan att deras egenvalda abort diskuterade hejvilt OCH jämfördes senare med mitt mkt ledsamma missfall. Enligt dem var det (vald abort och missfall) exakt samma sak?!?! Jag och även maken tog mkt illa vid oss av detta. De vet om att vi önskatvett barn från sommaren -07. Vi har fått en ursäkt av dem för detta. Jag ogillar ingen eller missunnar ingen för deras graviditeter! Men en viss ledsamhet för att vi inte har lätt att bli gravida finns och kommer nog alltid att finnas hos mig