• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tibell

tack !

Känner mig så elak som slutar amma och är kanske inte helt redo.. men känner ändå att jag kämpat på bra men så strikt kost men nu får

hon reaktioner titt som tätt ändå och jag tycker så synd om henne..

dessutom MÅSTE vikten bli bättre snart...

• anjiali

Tibell: fattar inte hur du stått ut så här länge !!?? Tycker du kämpat oerhört länge. Känn inte dåligt samvete.

• HannaVirrpanna

Jobbigt med barn som är allergiska! :(

Jag är en sån som folk ogillar skulle jag tro. Två graviditeter som varit oplanerade...

• momster

Tibell. Vet precis din känsla. Jag beslöt mig för att börja gå över till ersättning för ca 3 veckor sedan så fick jag urinvägsinflamation förra veckan och blev tvungen att sluta amma helt. Och under de ca 2 veckorna har Denver bytt från stl 50/56-62/68 och mår mycket bättre + att jag blivit mycket piggare och gladare när jag kan äta som vanligt igen.
    Vill dock inte veta vad vågen visar efter alls chokladkakor jag trycker i mig nu.

Lycka till hur som helst och hoppas din prinsessa börjar växa och blir bättre i allergierna.

HannaVirrpanna: inte ogillar jag dig. Du ska vara riktigt stålt över dina barn. Jag har oxå 2 omplanterade graviditeter men bara en som igentligen var omplanterad.
    Blev gravid med sonen när jag var 18 och gick på p-piller. Med en annan än pappan till de andra barnen.
    Dottern vart det ju strul med hon tog 6 år samanlagt att få så hon är väldigt speciell för oss. Fick fragmin sprutor under graviditeten och täta kontroller på spec. Mvc.
    Denver var halvt planerad då vi ville ha fler barn och tätt och dottern tog sån tid att få så vågade jag inte hoppas. Men efter ca 1 år och 9 mån så fick vi possetivi och oron och ovissheten satte fart. Även fragmin denna graviditet. Nu har vi sagt att mannen ska ha tagit körkort och förhoppningsvis fått ett fast jobb så kanske vi försöker med en 4de för mig och 3dje för han men man vill ju inte bli för gammal heller. Men önskar att fler hade så som dig/er.

• SaJo81

Vår lille äter mellan 120-150ml ungefär 5 gånger om dagen! han äter inte på natten så det e svårt att trycka in fler mål på en dag! oftas äter han 150!

Jag är också den "ogillade" typen som knappt hunnit säga ordet barn innan dom blivit till.... men jag är sååå tacksam för att det gått så lätt och för mina tre fina pojkar <3 

• Trolla75

Sladds- ok

När kom febern för de små som fick?
    Caspian har sovit sedan han fick sprutan 15:40

• smulan12

Noah fick feber efter några timmar. Men han reagerade på sprutan redan efter 30min, gnällig ledsen och trött men kunde inte sova stackarn. Han sov 30 min mellan 11-17. :/ sen fick han Alvedon när febern kom och sen sov han.

• momster

Denver reagera oxå på en gång. Så först reagerade inte jag så mycket och blev att fundera på vad febern kom ifrån men hade som tur var en faster som hade koll :)
    Så tror jag febern höll i sig i 3 dagar om jag mins rätt.