• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Tekla så sa våran Bvc me :)
    Ja ska börja med banangröt har ja tänkt..
    Men jag tycker att de känns sjukt stort att gå från amning direkt till mat, även fast de inte blir slutammat direkt..

• FruSandra

Idag fick ja en inbjudan från jobbet, vi ska ut i äta.. Jag har ångest över att behöva lämna Vilgot hemma. Inte själva lämnandes utan maten..
    Ja helammar och fasar för att behöva ge flaskan.. Jag är så säker på att han kommer sluta ta bröstet så fort flaskan kommit med i bild :(

• skuttare

Fru Sandra: så behöver det inte alls bli. Men däremot så är det inte säkert att din lilla tar flaskan. Prova innan är mitt råd. Ibland behöver man ju träna ett tag. Min stora tog inte flaskan för än hon var 8mån. Min lilla 3 mån har vi testat lite nu och hon tog den efter ett par dagar. Men hon ville inte vara i knät utan sitta i sin babysitter. Tokmaja. Kan rekommendera Tommee Tippee flaskan som ska vara mest lik ett bröst. Jag blev själv medbjuden med jobbet att gå ut och äta men jag sa att jag står över denna gången. Så du ska ju inte känna att du måste med om du inte vill. De är ju bara små en gång

• millifjor

Det finns en annan flaska med som heter Meleda Calma tror jag. Typ 160:-, finns på Apoteket. Den ska också efterlikna ett bröst.
    Nån mer som har en bebis som typ endast sover i bärsele på dagarna? Hur tänker ni kring att börja "vänja" av med bärsele o sova nån annanstans? Vår kan sova i sin vagga ibland men sover då bara korta stunder till skillnad mot i sele där hon kan sova i flera timmar :) ska man testa nån dag o strunta i selet eller ska hon få hänga här ett tag till!?
    Ge mig tips o råd tack

• grahnkotten

M sover också bäst på mig, jag började att lägga mig i sängen med honom och med honom vid min sida, mage mot mage! Och det fungerade för oss. Jag låg kvar tills han somnade och sedan smög jag ut! Sedan sover M bättre om han har en handduk över ansiktet! Ser livsfarligt ut, men det är det enda som fungerar! :)

• momster

Millifjor Denver sover oxå bäst i bärselet. Men jag lägger mig i sängen med han tätt emot mig sover han oxå ok men då gäller det ju att jag kan ligga där tills han sovit klart för går jag upp vaknar han.

• tundra

Tyckte att David sov väldigt ytligt öht mellan 3-4 mån. Nu börjar han sova längre på dagen igen.

Började lägga honom i spjälsängen med snutte och släckt ljus när han bara vaknade i knäet. I sele/sjal sover han gott men jag orkar inte bära honom varje sovstund. Det är intensivt nog med bäbis + 2 årig energi bomb.
    I en månad sov han bara korta stunder i sängen men nu hux flux kan han sova 2 h och då har jag inte gjort något nytt.

• momster

Hur mycket kan de små liven sova innan man ska börja bli orolig ?
    Denver sover nästintill hela tiden. Vaknar och äter lite men jag måste väcka han hela tiden så han får i sig maten.

• millifjor

Ska testa o söva henne i vaggan nästa sovstund då hon sover också bäst om hon får ha sin lilla goselamm över ögonen, ser rätt kul ut!
    Var ute och gick med vagnen nyss och hon låg där i hela tiden! Dock bara 30 min var vi ute men det är en klar förbättring mot annars då hon vagnvägrar direkt! Wohoooooo härliga fredag

• anjiali

Milifjor: Milea ratade vagnen också men nu de senaste veckorna sover hon gott där i. Hon kan sova flera timmar ibland. Sen efter det började hon kunna sova själv i sin säng efter att jag lagt ner henne. Men inte flera timmar fast klart mycket mer än tidigare

Nu har vi bara bilstolen kvar att förhoppningsvis börja gilla .