• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Apropå bilstolar, Vilgot se börjat luta huvudet framåt i sin.. Känns inte alls ok, då nacken spänns..

• chess07
    FruSandra skrev 2012-10-30 20:45:40 följande:
    Apropå bilstolar, Vilgot se börjat luta huvudet framåt i sin.. Känns inte alls ok, då nacken spänns..
    sitter han i babyskyddet? Går det inte att få mer lutning på stolen då?

• millifjor

Ja Frusandra, många förstår inte hur tufft det kan vara! Men tänk, nu har vi våra efterlängtade pluttar här jag plussade på andra pergotimekuren så slapp genomgå så många iaf, fast man använde ju ägglossningstest o skit innan. Får man fråga vad ni hade för "fel"? På oss hittade de inget efter röntgen o grejer. Syskon vet jag inte, vi får ju inte hjälp någon mer gång iaf i Stockholms län, i såna fall får vi bekosta det själva och det vet jag inte om jag vill. Det kan ju bli rätt dyrt i längden. Vi skulle ju precis ställa oss i kö för adoption när vi blev gravida så det kanske det blir nästa gång, synd att det är så dyrt bara...

• momster

Millifjor oss hittade de inte heller nå fel på.
    Så vem vet du kanske blir gravid av en slump eller vad man ska seja som vi blev.

• FruSandra

Milifjor
    Vi var också "felfria"..
    Vi blev ställda i kö i september för att få göra Ivf i januari.. Men då blev ja gravid.. De va väl som alla tjata om. "Släpp de så händer de" lätt för folk att säga när man längtar så efter ett barn..

Nää de är ju tyvärr svindyrt att bekosta Ivf själv..
    Adoption är ju också svindyrt och enorm väntan.. Sen lästa ja nånstans att man inte får adoptera om man har barn, men de kan ju inte stämma?

• SaJo81
    FruSandra skrev 2012-10-30 21:44:44 följande:
    Nää de är ju tyvärr svindyrt att bekosta Ivf själv..
    Adoption är ju också svindyrt och enorm väntan.. Sen lästa ja nånstans att man inte får adoptera om man har barn, men de kan ju inte stämma?
    man fick i alla fall adoptera förut även om man har barn, klart att dom kan ju ändrat på reglerna men det låter ju skumt! har en vän vars lillasyster är adopterad
  • millifjor

Man måste iaf vara gift för att få adoptera, därför gifte vi oss i köket för snart ett år sen, haha! En del länder har att man måste varit gift ett par år minst, så vi fick lite bråttom men en vecka innan "bröllopet" fick vi ett plus, men vågade ju inte strunta i vigseln utfall man skulle fått missfall.
    Så nu är det en kul historia att det kom hot en gubbe till vår lägenhet, gick in i köket med skor på, rabblade varför man gifter sig osv. Det var klart på 5 minuter och ingen i våra familjer visste om det förutom min syrra o Magnus bror som var vittnen

• Emmizen80

Även vi hade problem att bli gravida. När jag blev gravid med dottern gick det på en gång och vi var överlyckliga! Hade inte en tanke på att de skulle ta tid att få till ett syskon. När Elsa bar 6 mån, sommaren -07, slängde vi pillerna och tänkte att blir det syskon så blir det. Givetvis hoppade vi att det skulle ta sug direkt men det gjorde det inte! I drygt 2 år körde vi på och inget hände. I nov -09 började jagandet på ägglossning med stickor. Oerhört jobbigt att alltid få mensen. Okt -10 fick vi äntligen ett pluss, men samtidigt jag så det sa jag bara att detta kommer gång h...vete. Hade den känslan i kroppen. Och mkt riktigt, den 7e dec upptäcktes ett MA på vul, sedan blev en lång hemsk väntan med flera vik för att kolla att fostret verkligen inte levde. Den 19/12 stöttes fostret ut av dig själv. Läkaren vi träffade var mkt bra och rekommenderade oss att börja en utredning för enligt hennes tycke borde jag varit gravid mer än en gång på 3,5 år av helt oskyddad. En utredning drogs igång privat, fick höra att jag hade pco vilket innebär att man har mkt ägg men inte alltid ägglossar och det kan göra det svårt att bli gravida. Annars såg allt fint ut. Fick pergotime och ovitrelle sprutor utskrivet. Första kuren misslyckade och jag bröt ihop. Enligt den läkaren var det störst chans att lyckas på första behandlingen, lite mindre chans på andra osv. Privat ivf, trepack till en kostnad av 55000kr bokades in till mars 2012. Andra kuren hade jag två fina äggblåsor och vi höll tummarna. Den 4/11 plussade jag och lyckan var stor. Känslan i kroppen var bra denna gång, men jag vågade inte hoppas.... Chansen att det skulle vara två i magen fanns. Jul visade på ett jättefint tickande hjärta och hör började vi åtminstone hoppas på att det skulle gå vägen. Idag ett år senare sitter vi här led en underbar och otroligt efterlängtad liten kille! Denna kille har vi väntat på i nästan 5 år!!!