• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Någon mer som har en liten filur som försöker få med tummen i munnen vid amning ??? Killas och funkar halv bra

• Sladdis

Anjiali: Nej men Matteo har en annan egenhet för sig. När han ammar ligger han och puttar på bröstet så det åker ur munnen hela tiden. Ganska smärtsamt med tanke på att han har "suget" kvar.:-/

• JWall

Så mycket som möjligt ska vara med i munnen när det ska ätas känns det som ibland. Ivrig som han är ibland brukar tröjan också försöka tas med!

• Tibell

ni som ger ersättning..hur mycket äter dem ?

har insett att jag måste sluta amma nu..

Lovis är antagligen multiallergisk och jag äter en kost fri från mjölk ägg soja och alla sädesslag. och jag är spyless på den här kosten !!

dessutom reagerar lovis på pyttemängder och kräks då 20 gr om dagen samt bajsar slem 3 ggr i flera dagar och hon har inte råd med dessa reaktioner. Hon har ju problem men tillväxten. väger endast 4.2 kg och blir 4 månader om 4 dagar

• EllaBella02

Vi har också samma faser här. Men just att de stoppar in fingrarna så de kväljer sig själva har jag hört att de ska göra gör att flytta tillbaka kräkreflexen. Sedan såg gör hon också så att hon suger på tutten och drar den samtidigt bakåt med ena handen. Inte skönt! ; ) 4 månaderskontroll idag. Hade gått upp till 6550, var 62 lång och huvud 40 : )

• momster

Denver äter ju althera och han äter mellan 90-150 per måltid. Oftast gör vi 150 men han äter sällan allt ungefär var tredje timme.

• Trolla75

Nu äntligen har vi vart på 3 månaders kontroll!

Vaccination två sprutor i varsitt ben och AJ vad ont det gjorde... Va ledsen han blev!
    Nu håller vi tummarna att febern håller sig borta!

Var det inte någon här som fått bägge sprutorna i en?

Caspian 15 v precis idag, 7,850g och 64 cm .

• SessanM

Emilia äter 150 eller 180 5-6 gånger om dagen beroende på om hon vaknar på natten eller inte.

• Sladdis

Trolla: Tror att du menar mig men det var ett missförstånd. Vi tog Hepatit B som var frivillig och då blandade hon det vaccinet i den ena sprutan. Därför trodde jag att vi bara skulle få en spruta. Men nej, det blev ju ändå två.ð??©