• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Emmizen80

Att dottern kom till känns som en helt underbar fullträff samt att ödet helt enkelt ville det. Maken farmor gick oväntat bort i en olycka på dagen (28/3-06) nio månader innan Elsa föddes (28/12-06). Elsa fick ganmelfarmors namn (Elsa) och det känns som om hon hade ett finger i spelet där, kanske var hon inte helt klar på livet? Jag kommer aldrig ta för givet att bli gravid igen. Jag önskar en trea men maken är nöjd med två. Men ingen av oss orkar nog med den väntan, längtan och oerhörda besvikelse som vi gått igenom innan Gustav en gång till. Tiden går utvisa om vad som kommer ske. Än idag kan jag känna lite i hjärtat då folk runt omkring, bara ops nu är jag gravid igen heeelt oplanerat. Man missunnar någon aldrig sin graviditet, men det "sticker" lite ihjärtat att det är just vi som får kämpa och slita som djur för att kunna bli gravida. Vi vill oxå inte behöva kämpa, vill oxå kunna säga att vi ska skaffa ett barn till, och sedan sitta där med en liten bebis inom ett år... Enligt läkaren är den chansen liten, och vill vi ha en trea behöver vi antagligen lite hjälp igen. Enligt henne var Elsa antagligen en väldigt lyckosam fullträff!!!

• anjiali

Ville berätta att jag bara ammat två gånger inatt ! Första gången vid ett, men hon vaknade strax efter det och mannen fick natta henne. Sen sov hon till 5.30 .
    Efter det har det varit morgon.

• millifjor

Det verkar vara vanligare än man tror att många har problem att skaffa barn, synd bara att det ska vara tabu att prata om och att många skäms att behöva hjälp. Fast utan hjälp hade förmodligen inte vi haft vår Rakel här idag

Grattis Anjiali! Alltid skönt när de sover
    Vår bebis mår mkt bättre idag, febern har försvunnit efter sprutan och nu är hon sig själv igen.

• JWall

För oss tog det nästan två år. Känns som en kort tid nu men fy för att vara mitt uppe i det. Med ägglossningstest och en mens som alltid kom! Hemsk period. Vi hade precis börjat vår utredning när + kom. Det som behövdes var att vi gifte oss, en hemsk tenta och en resa till Mallis tydligen :)

• grahnkotten

Här hemma har vi en kille som trycker ner sina små fingrar liiite för långt ner i halsen, vilket resulterar i att han klöker sig själv! Han blir naturligtvis jätte ledsen, men förstår inte vad som hände och trycker ner fingrarna igen! Och så fortsätter det..! :)

• Sladdis

Grahnkotten: Så gör Matteo också. Man kan ju tycka att de skulle lära sig efter ett par gånger.:-/

• SaJo81

Måste varit fruktansvärt jobbigt för er som har haft svårt att få barn! vet bara hur det varit för folk runt om oss (jag kan ju bara föreställa mig) vi har ett par av våra bästa vänner som fick sin första 6 v före vi fick Bastian och dom fick sin lilla genom ivf, dom började försöka ungefär då jag blev gravid med våra tvillingar så nästan fyra år sedan! det är så härligt att se dom nu med lillan, dom är verkligen gjorda för att våra föräldrar <3 

Mina föräldrar kämpade också hårt, mig fick dom naturligt men efter ett utomkveds när jag var 6 år så blev det svårt så tillslut fick jag småsyskon (tvillingar) när jag var 11 år! folk brukar anta att vi inte är helsyskon pga åldersskillnaden!