• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75

Trodde att den var på väg, men peppar peppar...
    Han sov sig i stället igenom hela kvällen, åt mellan 23-00 vaknade till nu vid 5 och det var ju något tidigare än vanligt (brukar ju sova till 6-7)
    Men han kändes inte varm på något sätt...
    Så jag säger peppar peppar!

• millifjor

Tibells: du har ju kämpat på otroligt länge! Jag hade också ångest när jag var tvungen att sluta o amma, men nu när Rakel bara får tillägg mår hon hur bra som helst och går upp i vikt som hon ska bröstmjölken är ju bra fast tilläggen idag är ju också bra!
    Prova art ge lite och se vad som händer, tror du kommer känna dig gladare. Som mamma om hon blir nöjdare och gladare, det gjorde jag, blev som en ny människa!

• momster

Ni med allergiska barn hur gör ni nu med smak portionerna ?
    Barn läkaren på bb sa att vi skulle vänta tills han var 6 månader men han är så jätte intresserad när vi äter nu.

• Trolla75

Jag är själv glutenintolerant o igår sa bvcsköterskan att jag skulle börja och smyga på gröt vid 4 månader i skydd av bröstmjölken...

Peppar peppar har inget av barnen visat några tendenser till allergier...

Men att börja med gröt va nytt för mig...

• anjiali

Ja berätta ! Hur ska ni andra göra med smakisar och vad sa erat BVC ???
    Mitt BVC har inte sagt någonting och jag trodde man började vid fyra månader. Affären är ju full med smakisar från fyra månader.

• JWall

Ja. Jag känner mig en aning förvirrad angående smakisar. På BVC sa sköterskan att jag kunde börja vid 4 månader och ge. Men på sjukhuset sa sköterskan att vi skulle vänta eftersom jag är allergisk mot rätt så mycket..

• anjiali

Många bud är det. Nätet rekomenderat 6 mån. Speciellt vid allergier. Inga allergier här men heller inget visat intresse av maten vi äter. Kanske ska invänta tills hon visar intresse.

• Jmst

Min BVC sköterska sa att vi skulle börja från fyra månader fast med fruktpureer pga lillans komjölksallergi. Bara börja jätte försiktigt :)

• Sladdis

Enligt Livsmedelsverkets och mitt BVC ska man amma/ge ersättning tills barnen är 6 mån och därefter ge smakisar. Man bör börja testa gluten innan sex månader i skydd av amningen (om man ammar) tex små mängder veterån. Jag kommer att göra så eftersom Matteo verkar nöjd med amningen. När mina äldre barn var små var rekommendationen 4 mån helamning så snart har M helammat längre än dem.

• SaJo81

Vart på viktkoll på bvc eftersom lilleman inte hade gått upp så mycket mellan 2-3månader! Han hade gått upp 370g på en månad då och nu hade han gått 370 till på 13 dagar:) nu har han också nått den "magiska" gränsen 6 kilo (6060g)

På lördag åker jag till stenungsbaden med 35 andra tvillingmammor och spa:ar och äter god mat och sover flott på hotell med frukost och inga barn som väcker oss :) ljuvligt ska det bli!