• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

Men söver ni dem först i famnen o sen lägger ner dem i vagga/säng?
    La ner henne i vaggan nyss, vaken, o hon sparkar o ålar o har sig. Sitter o vaggar ett tag till o ser om hon kommer till ro :-/

• millifjor

Fick ta upp henne, skrek som en tok, åh orkar inte ha henne i sele mer! Nu sitter hon i babysittern framför tv:n, känner mig som en kass mamma idag...

• JWall

Pappan i huset la Peps i hans säng en kväll för att öva lite, han brukar i vanliga fall sova i nestet i vår säng. Vi la oss och tittade på en film i vår säng som står precis bredvid. Peps låg och tjoa och kräla runt där i kanske 30 min, han var glad hela tiden. Helt plötsligt blev det tyst då hade han somna. Han har alltid somnar vid bröstet tidigare så blev riktigt förvånande :). Det jag vill ha sagt med det är helt plötsligt händer det!

• millifjor

Jo jag vet ju att hon inte alltid kommer hänga i selet o sova, blir tungt med en 5-åring typ!
    Idag är en sån tröttdag för mig så jag blir lite less, nu är hon i selet igen o somnar nog snart
    Imorgon blir det utgång med tjejkompisarna, kommer bli skitskoj! Behöver en kul partykväll känner jag, har planerat min outfit i en vecka typ, haha! Det märks att man inte partajat på sjukt länge

• anjiali

Ååå partaj !!!! Hade jag behövt. Idag känner jag mig totalt uppäten av mina barn. Jag har satt mig själv åt sidan med allt även mannen har fått tid till det han velat göra. Ville ha lite tillbaka men det är som om jag gav fingret och nu vill de ha hela armen.
    Känner mig borttappad som person och är bara mamma !!!! Funkar inte i längden då blir jag bitter å sur .

• anjiali

Vid middags bordet idag. Äldsta dotter utbrister: - Va, ska ni inte ha fler bebisar ???
    - Nej, vi har inte tänkt att det blir mer bebisar säger jag.
    - varför då ???
    Sexåringen utbrister, - nej det är klart de inte ska ha för då måste pappa hångla och knulla !!!
    Å ungefär där satte jag maten i halsen av ett gapflabb .
    Barn är för roliga !!!
    Dock väldigt sant. Här vare sig hånglas det eller knullas (ursäkta). När ska man någonsin hitta tillbaka ???

• Tibell

vi har det väldigt enkelt med Lovis.

vi lägger henne i hennes säng, drar igång spelmobilen och hon somnar. ibland kan man behöva dra upp speldosan eller hjälpa henne med tummen/nappen...

som sagt..väldigt enkel.

kanske har vi denna turen som kompensation för alla allergier ??

• momster

Här har vi provat det mesta men Denver sover bäst i bilstolen så han har fått sovit i den nån natt.
    I natt ska elle gör vi ett nytt försök att låta han sova i sin säng.
    Fast han fick somna med mannen i vår säng så lyfte jag bara över han.

Här är det vår äldsta som tycker det räcker med barn nu.
    Men jag vet inte om jag känner mig färdig i stället. Har alltid velat ha en stor familj, men när är/har man en stor familj ?
    Men vi har sagt att det bara blir "träning" tills mannen tagit körkort. För om de kommer en eller flera barn lär vi ha större eller två bilar. Sen vet vi ju inte heller om vi kan få fler.