• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

Frusandra: för oss tog det 2,5 år av intensivt försök. Utredningar mm, åt också pergotime och det var nära att Rakel skulle fått tre syskon då jag hade 4 mogna ägg när de genomförde inseminationen, såhär i efterhand känns det ju rätt bra att "bara" ett ägg fastnade
    Under 2,5 års tid levde man i två veckors cyklar. Först vänta in ägglossningen o sen vänta i två veckor på att förhoppningsvis inte mensen skulle komma! Tänk vad man glömmer bort fort hur tufft det egentligen var, tacksam för varje dag som jag får spendera med Rakel

• FruSandra

Millifjor
    Å den där jäkla väntan på ägglossningen! Usch de va riktigt tufft.
    Undrar hur de blir med nästa.. Samma procedur? Blir de något syskon. Tankarna snurrar!
    Ja hade 3 stora mogna ägg sista pergotime kuren.. Dock va de 5e pergotime kuren ja käkade så hoppet var inte alltför stort...

• momster

FruSandra. Vi hade jätte svårt att få vår dotter. Det tog 6 år med flera mf och ma men till slut kom hon.
    Denver var inte alls planerad då vi trodde att vi inte skulle få nå fler barn.
    Men när jag skulle kolla upp varför mensen krånglade som den gjorde så visade det sig på 2 vul att det fanns en liten böna där inne och ut kikade "lilla" Denver.

• Tekla78

FruSandra, det finns olika sätt som man kan underlätta magläge. Dels om du halvsitter/ligger i soffan och har honom på bröstet. Då kan du variera hur tungt det blir för honom. På mage är ett tips att lägga en spegel framför så han ser sig själv. Man kan lägga en rullad eller vikt handduk under hans bröstkorg så det blir lättare för honom. Du kan även lägga honom över ditt ben så blir det lättare för honom att hålla upp huvudet. Anledningen att BVC stressar med magläge är oftast att de inte ska få plattskalle på ena sidan som i allra värsta fall kan leda till t.ex. asymmetri i ansiktet. Har de tendenser till det märker man det nog så man behöver inte vara orolig.

Emil har alltid varit stark i nacken, men blir ändå trött efter några minuter. I morse sträckte han sig efter en leksak som legat framför honom vilket gjorde mig otroligt förvånad

Anjiali, visst låter det som mjölkstockning. Jag har inte alltid röda områden, men oftast någon liten knöl som jag kan massera ut mjölken ifrån.

• FruSandra

Tekla fast vi ligger på mage jätte mycket och stark i nacke o rygg är han. De enda är att han inte intresserat sig för att rulla över från mage :)

• anjiali

Phu... Höstlov tar på krafterna. Heldag i götet igår med shopping på Frölunda torg som förövrigt har den snyggaste loungen för föräldrar med små barn. Jätte bra amningsställe och skötbord. Lämnade mig imponerad.

Sen en natt med feber och mjölkstockning. Det har inte släppt helt ännu . Men vi var iväg ändå på Leos lekland hela fm och skogslek i kylan nu på kvällen.
    Trött är bara förnamnet.

Ikväll ska vi testa lilla M att lägga henne i sin säng. Hon har sovit emellan oss i sitt nest. Men räknade att jag ammade fem gånger under natten . Börjar bli riktigt jobbigt !!!
    Mycket är att hon vill snutta och det var därför jag ville att hon skulle ta napp . Hon hade andra planer.

• FruSandra

Anjiali
    Hoppas de går bra och att stockningen släpper..

Imorn ska ja köpa ullinlägg i bh'n..

• chess07
    EllaBella02 skrev 2012-10-30 08:13:54 följande:
    Vi har en Britax Römer. Gillar den massor men tycker att babyskydden börjar se trånga ut! Min tös har vänt sig en gång själ, men de syns att hon gärna vill, men hon har inte riktigt kommit på hur man gör : ) hon är drygt 4 månader : )
    Vi har ett babysafe babyskydd och det tyckte inte A om att sitta i. Ryggen blir för kutad och det blir för trångt åt honom så vi har köpt en Britax multi-tech som han sitter i nu. Egentligen rek. från 9 kg och han väger dryga 8. Men han sitter mycket bättre i den samt att dem sitter Mycket säkrare i stolarna än i babyskydden.

När jag läste era inlägg om när ni plussade kom jag på att det var ju idag för ett år sedan jag plussade! 8 dagar efter ägglossningen fick vi ett pluss! Otroligt vad tiden gått fort! Glad