• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Idag var vi på 4-månaderskollen. Matteo har gått upp 930 gram och växt 3 cm sen kollen vid 3 månader. Nu väger han 7640 gr och är 65,5 cm lång.

• tundra

Var på BVC på 4 mån kontroll. 7800gram och 66 cm. Han följer sina kurvor jättebra vilket är skönt. Han blir inte någon jättebebis som brorsan var.

Är jag ensam om att bli stressad över att min sover längre på dagen? Det var på sätt och vis lättare när han sov 30-45 min lite här och där. Mer praktiskt när man ska hämta och lämna och vara på lekplatser.
    Nu sover han gärna en lång tupplur 2-3 timmar på fm. Bra. Men det sabbar mitt schema för em.
    Ilandsproblem I know - men ändå.

• momster

Vi ska på 4 månaders koll i morgon. Precis på dagen :) ska bli kul att se hur stor han blivit och hur mycket gnäll det blir att jag gått över till ersättning helt.

• Libe

Liten har fått sitt vaccin vid 3,5 månan, blev uppskjutet pga förkylningar. Stackarn har haft 39 graders feber i natt och nu sover hon bara. Någon utav era som blev dåliga och hur länge varade det?
    Inatt när hon hade feber låg hon och flaxade med armarna så fort man rörde henne. Fall reflexen. Den har liksom varit nästanborta ett tag, kanske yr?

• Trolla75

Libe- vi slapp febern här, men han sov från sprutan vid 15.30 ända till kvällen åt och sov sen för natten... Så han blev jättetrött av sprutan...

• Trolla75

millifjor- våran pappa är en skjortnörd så det får bli en skjorta, tråkigt men användbart! ;)