• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Libe

Ja, trött är hon allt hon bara soover och sover. Fick sprutan i går morse vid tio - hoppas på att det blir bättre snart!

• millifjor

Vår fick feber så jag gav Alvedon o då blev det mkt bättre, den höll väl i sig i två dagar typ...

• anjiali

Träningskort inhandlat och använt . Första styrkepasset avklarat. Krävdes och kommer krävas noggrann planering och förberedelser för att komma iväg. Men alla barnen hade uppfört sig väl hemma med pappa och lilla Milea var så glad när jag kom hem

• skuttare

Jag har så svårt att få till det på kvällen. Alltså hon somnar ju ca 19 i min famn och sen sover hon gott på min mage tills jag går å lägger mig och då är det bara att lägga henne i sin säng som står intill min. Inge problem, men min man kan ju inte natta henne. Tänkte att vi kunde prova att lägga henne i sängen när hon var vaken. På dagen gör jag så i vagnen och ställer bara ut henne på altan så somnar hon själv. Men det slutade i en skrikig övertrött bebis. Tänkte att jag provar å nattar i selen så kanske det går lättare för min man. Funkade kanon första kvällen och det gick att lägga henne i sin säng direkt hon somnat. Idag ligger jag här igen i soffan med bebis på mig då hon vaknade när jag ja ner henne. Vet att man inte behöver stressa fram nåt och att hon fortfarande är liten men hade tänkt att kunna rida på kvällen och då krävs det ju att min man kan natta. Vet ju även att man kan behöva hålla på några kvällar i rad för att det ska kännas okej men samtidigt så vacklar jag då jag egentligen tycker hon är liten och kanske behöver tanka närheten inför natten. Vet inte varför jag skriver detta men kanske nån som läser det har nåt fiffigt tips

• juliaannaeva

Skuttare: jag har också häst och vill gärna rida henne på kvällarna när mannen slutat jobbet och våran dotter är väldigt mammig, men tänker som så att hon måste acceptera pappa med. O ända sättet för oss hat varit att jag åker iväg så det inte finns någon annan utväg än pappa... O första kvällen var svettig för båda men nu går de jätte bra :) när jag inte är hemma så duger pappa! :)

• SaJo81

Så har vi sängkammarbusat för första gången på ett halvår igår :P var slitnervös innan haha, normalt änna! Men det var mycket trevligt även om jag var lite småöm faktiskt.... Vi hade ju bara sex en gång på hela graviditeten så det har änna inte blivit så mycket senaste året! Hur "går det" för de andra? Har ni hållt igång länge eller? :)

• Sladdis

Vi körde igång direkt efter två veckor. Fick ju KS så jag var ju inte vaginalt skadad. Det är självklart inte så ofta som tidigare än. En gång i veckan är allt jag orkar med nu när Matteo är så hemsk på nätterna. Dessutom är det lite bullibumpasex. Eftersom M somnar sent så sover mannen redan när jag lägger mig så det får bli när M sover middag. Ofta sover han inte så länge och man vill ju gärna bli klar tills han vaknar. Hehe.

• SaJo81
    Sladdis skrev 2012-11-06 22:24:12 följande:
    Vi körde igång direkt efter två veckor. Fick ju KS så jag var ju inte vaginalt skadad. Det är självklart inte så ofta som tidigare än. En gång i veckan är allt jag orkar med nu när Matteo är så hemsk på nätterna. Dessutom är det lite bullibumpasex. Eftersom M somnar sent så sover mannen redan när jag lägger mig så det får bli när M sover middag. Ofta sover han inte så länge och man vill ju gärna bli klar tills han vaknar. Hehe.
    haha okej låter najs=) förra graviditeten var också ks för mig och då var vi igång betydligt mycket tidigare men jag ha varit ordentligt "trasig" denna så inte riktigt vågat, fick lite ont av orgasmen också, ska det va så? är fortfarande inte återställd ordentligt sen förlossningen och mina slidväggar kolapsade ju tyvärr =(