• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75

Lilleman vaknade för prick en timme sedan åt på fem röda, somnade och jag la tillbaka honom i sin säng... Men jag kunde inte somna om!
    Funderar på faddrar och drömmer om Twilight :) haha... Jag är så gammal att jag inte sett de filmerna förut! Men jag älskar Fantasy mm.

Ha! Nu ringde stora tjejens alarm och där gick hon upp!

Är grymt glad över att hon är så självständig och duktig! Bara 12år, fast snart 13 (feb).

Nä nu vill jag somna om, annars är risken att jag inte kommer upp alls!

G'night

• skuttare

Nu tror jag vi oxå är på väg in i 19 veckors fasen. Den börjar ju vid 14 till 15 v ungefär. Min lilla var 14 v i söndags. Inatt har hon vaknat å gråtit så det slutade med att hon fick sova brevid mig i min säng och det har hon aldrig gjort. Hon har gråtit varje gång jag ammat henne och ska lägga ner henne. Och då menar jag gråtit otröstligt. Så här hon aldrig betett sig förut så jag tror vi är på gång. Om det inte är en förkylning som är på gång då stora tjejen är förkyld. Tiden får utvisa...

• Trolla75

Tur jag inte hann somna om, nu är det mat varannan timme hela fm!

Men sova lite till det behöver jag! Sova, kan alla vara lite tysta nu tack!

Här blir inte stilla förrän 8.30 då pappa tar Vanna till förskolan...

• anjiali

Enilorac : tack för tipset. Ska läsa länken och se om det finns något jag vill ta till mig .

Välkommen Haven .

Trolla : sov nu då hihi

• Tibell

Här hemma är väl inte sexlivet det mest aktiva som finns men minst 2 ggr i månaden försöker vi få till det. Men det är mest för mannens skull..jag skulle likaväl klara mig utan. Men för honom är det väldigt viktigt..

Nu har jag slutat amma helt och övergått till ersättning. Och jag saknar det redan :( känner mig så ledsen att behövs tvingas sluta när allt funkade så fint..
    men lillan måste upp i vikt nu. Vägde förra veckan 4.3.. Antar att hon är minst i gruppen ;)?
    Imorgon är det läkarbesök och pricktest. Får se vad det visar.
    Och har vikten inte förbättrats får de snart göra en grundligare utredning. Hon kräks fortfarande flera ggr om dagen och bajsar endast slem...känns inte helt ok...

• anjiali

Tibell : kram till dig. Vad jobbigt när du inte är emotionellt redo att sluta amma När der är det som kan vara det bästa. Hoppas nu att vikten vänder. Då kanske det känns bättre. Kan ju ta ett tag för en irriterad tarm att bli bra.
    Men lillskruttan verkar inte må dåligt, eller ???

• Sladdis

Haven: Välkommen!

Tibell: På bilderna ser man att du har en söt liten docka men hon ser glad och pigg ut. Hoppas hon blir bra i magen och går upp i vikt fort.