• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AAEV

anjiali: Jag älskar dig! du är så skön

Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713
  • Trolla75

Haha... Även om jag får sova gott på nätterna så går jag halvklädd till långt in på eftermiddagen... Och då känns det inte lika viktigt att klä sig ordentligt...

Så du är långt ifrån ensam!

• Emmizen80

Likaså här, även om msn sover ok om nätterna går man i slappar kläder hemma, mystifiera och en av makens tshirts

• Emmizen80

Den lille växer som han ska och följer "sin" kurva fint. Var idag på 4 månaders koll och lilleman väger nu 6230gram och är 62,5 cm lång. Ingen jätte bebis, men han följer sin syster ganska exakt!! Gustav är alltid glad i stort sett, men idag när jag kom in på Bvc och fick av han kläderna och sköterskan böjer sig fram mot han, börjar han storgråta!?!? Varje gång han ser henne och han inte är i min famn gråter han. Kan han minnas att hon gav han sprutorna för två veckor sedan??? Han gråtet nämligen i stort sett aldrig!!! Så fort vi kom ut ur rummet kunde jag läggs han i från mig utan gråt. Kan bebisar minnas sådant som skedde för två veckor sedan?

• EllaBella02

Kanske, men de kommer också in i främlingsperioden nu tydligen när de blir extra känsliga för ansikten de inte känner igen helt. Tom pappa kan de gråta för om bebis är mest med mamma. Mm BVC sköterska berättade det.

• anjiali

Milea började stor tjuta när en farbror kom fram för att säga hej förra veckan. Blev lite förvånad, hon brukar bara smila annars.

Har varit å tränat core. Förvånansvärt enkelt. Kan bero på att det inte fanns en core muskel i kroppen ð???.

• Tekla78

Har haft feber i flera dagar nu. Inte hög, men sådär så man känner sig lite trött och uschlig. Har ju slutat amma och väntar på att produktionen ska gå ner. Pumpar morgon och kväll, men tydligen går viss mjölk ut i systemet ändå eftersom kroppen reagerar med feber. Hade en ordentlig stockning i söndags/måndags så det bara bekräftade mitt "sluta-amma-beslut".

• Tekla78

Just det, sexet. Jo, vi har någon gång i veckan. Jag mest för att lusten kanske ska komma igång så småningom. Och visst är det trevligt när vi väl är där, men innan brukar jag sällan ha någon lust.

Piffiga mammor... jag har haft mascara på mig ca 3 gånger sedan Emil kom :)